joi, 23 ianuarie 2014

Activarea căutării conținutului

Activarea căutării conținutului

Conținutul poate fi afișat din numeroase surse, cum ar fi coloane, biblioteci și pagini. Un proprietar de site poate decide dacă să includă sau nu conținut în rezultatele căutării. Permisiunile pentru conținut influențează, de asemenea, apariția acestuia în rezultatele căutării. O bună înțelegere a modului de funcționare a permisiunilor și a setărilor de căutare vă poate ajuta să vă asigurați că persoanele au acces la documentele și la site-urile adecvate.
Ce intenționați să faceți?

Cum se face conținutul disponibil în rezultatele căutării

Ca proprietar de site, aveți posibilitatea să utilizați setările pentru a controla dacă să apară sau nu conținutul în rezultatele căutării. Conținutul apare în numeroase locuri, printre care se numără site-urile, listele, bibliotecile, părțile Web și coloanele. În mod implicit, conținutul inclus într-un site nou, într-o listă, bibliotecă, parte Web sau coloană nouă va fi scotocit și va apărea în rezultatele căutării. Permisiunile setate pentru pentru elemente, liste, biblioteci, site-uri etc. pot influența, de asemenea, dacă vizualizatorul poate vedea sau nu conținutul în rezultatele căutării.
Proprietarii de site-uri și de conținut pot avea posibilitatea să aleagă dacă să includă sau nu conținut în rezultatele căutării. În mod implicit, conținutul unui site va apărea în rezultatele căutării. Dacă un proprietar sau un administrator de site specifică să nu apară conținutul site-ului în rezultatele căutării, atunci restul de setări pentru rezultatele căutării, cum ar fi cele pentru liste, biblioteci, pagini ASPX și coloane nu vor avea niciun efect.
În mod similar, dacă un administrator sau proprietar de site împiedică apariția conținutului unei liste sau al unei biblioteci în rezultatele căutării, atunci excluderea coloanelor nu va avea niciun efect. Este important să cunoașteți ce setări sunt moștenite de la nivelurile superioare pentru a planifica eficient.
Începutul paginii Începutul paginii

Informații despre setările de căutare și permisiuni

Una dintre responsabilitățile unui proprietar de site-uri este să controleze cine are acces la conținut. Aveți posibilitatea să acordați unor persoane permisiunea de a citi și a face schimb de conținut, să permiteți altora doar să citească conținutul și să preveniți ca alte persoane să vizualizeze întregul conținut. Pentru a face posibilă această flexibilitate, utilizați grupurile de permisiuni, cărora li se atribuie niveluri de permisiune specifice. Pentru a permite utilizatorilor accesul la site sau la conținut, un proprietar de site asociază utilizatorii la unul sau mai multe grupuri de securitate. Utilizând setări de permisiune împreună cu setări ale rezultatelor de căutare, proprietarul site-ului poate gestiona dacă utilizatorii pot vizualiza conținutul în rezultatele căutării.
De exemplu, să spunem că Ovidiu lucrează la o Solicitare de propunere (RFP) în Microsoft Office Word și colaborează cu o echipă de 10 persoane. Site-ul său de echipă are 50 de utilizatori, toți fiind Membri ai site-ului. Ovidiu nu este pregătit ca întreaga echipă să vadă solicitarea RFP. Așadar, atunci când o încarcă pe site-ul echipei, acesta setează permisiunile astfel încât doar echipa de 10 persoane să o poată vizualiza și edita. Până nu acordă tuturor celor 50 de persoane permisiuni de citire, doar cele 10 persoane care au permisiunea de a vizualiza documentul îl vor vedea listat în rezultatele căutării. Acest concept se numește ajustare de securitate.
Permisiunile pot fi aplicate pentru liste, site-uri, vizualizări și părți Web și pot fi particularizate la discreția administratorului. De asemenea, permisiunile pot depinde de alte permisiuni. Toate acestea pot afecta ceea ce utilizatorul vede în rezultatul căutării. Așadar, poate fi important să vă familiarizați cu modelul de permisiuni al SharePoint, cu modelul de permisiuni al site-ului sau al organizației sau pentru a planifica modelul de permisiuni pentru site înainte de a adăuga conținut.
 Notă    Este posibil ca documentele încărcate recent să nu apară imediat în rezultatele căutării. Motivul poate fi intervalul la care este setată scotocirea de căutare. Odată ce conținutul este scotocit, acesta va apărea în rezultatele căutării.
Începutul paginii Începutul paginii

Afișarea sau ascunderea conținutului dintr-un site în rezultatele căutării

Ca proprietar de site, aveți posibilitatea să alegeți dacă să se afișeze sau nu conținutul din site în rezultatele căutării. În mod implicit, în rezultatele căutării apare întregul conținut al site-ului. Persoana care vizualizează rezultatele căutării trebuie să aibă permisiunea de a vizualiza conținutul. Atunci când blocați apariția conținutului unui site în rezultatele căutării, conținutul tuturor subsite-urilor este blocat, de asemenea, de la afișarea în rezultatele căutării.
 Notă    Pentru a modifica această setare, trebuie să aveți nivelul de permisiune Gestionare permisiuni. Acest nivel de permisiune este inclus în grupul Proprietar „Nume site”.
  1. Navigați la site-ul pentru care doriți să permiteți sau să blocați includerea conținutului în rezultatele căutării.
  2. Faceți clic pe Acțiuni site, apoi pe Setări site.
  3. Sub Administrare site, faceți clic pe Căutare și disponibilitate offline.
  4. În secțiunea Indexare conținut site , sub Permiteți acestui site să apară în rezultatele căutării, selectați Da pentru a permite conținutului site-ului să apară în rezultatele căutării sau Nu pentru a bloca apariția conținutului în rezultatele căutării.

Afișarea sau ascunderea conținutului din liste sau biblioteci în rezultatele căutării

Ca proprietar de site, aveți posibilitatea să decideți dacă elementele din liste și biblioteci de pe site să fie incluse în rezultatele căutării. În mod implicit, fiecare listă și bibliotecă este setată să includă toate elementele în rezultatele căutării.
 Notă    Pentru a modifica această setare, trebuie să aveți nivelul de permisiune Gestionare liste. Grupurile Proiectant și Proprietar „Nume site” conțin acest nivel de permisiune. Atunci când nu aveți permisiunile Gestionare liste, meniurile descrise în această procedură nu sunt disponibile.
  1. Navigați la site-ul care conține lista sau biblioteca pe care doriți să o modificați.
  2. Găsiți lista sau biblioteca pe care doriți să o particularizați și faceți clic pe aceasta.
  3. Faceți clic pe Acțiuni site, apoi pe Setări site.
  4. Sub Administrare site, faceți clic pe Biblioteci și liste de site.
  5. Faceți clic pe un element din listă, de exemplu, pe Particularizare „Documente partajate”.
  6. Pe pagina Setări listă, sub Setări generale, faceți clic pe Setări complexe.
  7. În secțiunea Căutare, sub Permiteți elementelor din această bibliotecă de documente să apară în rezultatele căutării, selectați Da pentru a include toate elementele din listă sau din bibliotecă în rezultatul căutării sau pe Nu pentru a exclude toate elementele din rezultatele căutării.
Începutul paginii Începutul paginii

Alegeți dacă să includeți conținutul paginilor ASPX în rezultatele căutării

Ca proprietar de site, aveți posibilitatea să controlați dacă în rezultatele căutării să fie inclus conținutul din paginile ASPX. Atunci când creați un site, sunt create automat numeroase pagini de conținut, de exemplu, default.aspx, allitems.aspx pentru galeria de părți Web, editform.aspx ca formular de editare pentru lista de anunțuri și multe altele. De asemenea, aveți posibilitatea să creați pagini ASPX particularizate. În mod implicit, atunci când o parte Web afișată pe o pagină ASPX utilizează informații dintr-o listă sau dintr-o bibliotecă ce conține permisiuni restricționate, numite și permisiuni de finețe, niciun conținut din nicio pagină ASPX de pe site nu este inclus în rezultatele căutării. Acest lucru previne ca utilizatorii neautorizați să vizualizeze conținutul.
De exemplu, să presupunem că sunt afișate cinci documente într-o parte Web Documente partajate de pe un site de echipă cu 50 de membri. Unul dintre documente are permisiuni restricționate; doar câtorva persoane li se permite să îl vizualizeze. Conținutul din acel site este ascuns automat din rezultatele căutării, pentru ca acel conținut din documentul respectiv să nu apară atunci când utilizatorii desfășoară o căutare. Acest lucru previne afișarea accidentală a conținutului paginii ASPX persoanelor care nu trebuie să îl vadă.
Aveți opțiunea de a ignora această setare, pentru a afișa tot conținutul în rezultatele căutării indiferent de permisiuni. În acest caz, tot conținutul va apărea în rezultatele căutării, dar este posibil ca utilizatorii neautorizați să nu acceseze documentele propriu-zise. Altă opțiune este să nu includeți niciun conținut ASPX în rezultatele căutării, indiferent de permisiunile setate pentru acesta.
 Notă    Pentru a modifica această setare, trebuie să aveți nivelul de permisiune Gestionare permisiuni. Acest nivel de permisiune este inclus în grupul Proprietar „Nume site”.
  1. Navigați la site-ul pentru care doriți să controlați părțile Web în rezultatele căutării.
  2. Faceți clic pe Acțiuni site, apoi pe Setări site.
  3. Sub Administrare site, faceți clic pe Căutare și disponibilitate offline.
  4. În secțiunea Indexare conținut pagină ASPX , sub Acest site nu conține permisiuni avansate. Specificați comportamentul de indexare a paginilor ASPX pentru site , selectați una dintre opțiunile următoare:
Opțiune Descriere
Nu se indexează toate părțile WEB dacă site-ul conține permisiuni avansate Când permisiunile paginii ASPX sunt diferite de cele ale site-ului părinte, atunci nicio parte a conținutului de pe site nu apare în rezultatele căutării.
Se indexează întotdeauna toate părțile Web de pe acest site Afișarea conținutului tuturor paginilor ASPX de pe site apare în rezultatele căutării, indiferent de modul în care sunt setate permisiunile.
Nu se indexează niciodată părțile Web de pe acest site Ascunderea conținutului tuturor paginilor ASPX de pe site din rezultatele căutării, indiferent de modul în care sunt setate permisiunile.
Începutul paginii Începutul paginii

Excluderea conținutului din coloane din rezultatele căutării

Ca proprietar de site, aveți posibilitatea să controlați dacă să apară în rezultatele căutării conținutul din anumite columne din liste sau biblioteci. În mod implicit, în rezultatele căutării este inclus tot conținutul. Această setare este utilă atunci când doriți să preveniți ca date sensibile să apară în rezultatele căutării.
 Notă    Pentru a modifica această setare, trebuie să aveți nivelul de permisiune Gestionare permisiuni. Acest nivel de permisiune este inclus în în grupul „Nume site” Proprietar.
  1. Navigați la site-ul care conține lista sau biblioteca.
  2. Faceți clic pe Acțiuni site, apoi pe Setări site.
  3. Sub Administrare site, faceți clic pe Coloane de căutat.
  4. În secțiunea Coloane excluse de la indexarea pentru căutare, sub Exclusă, bifați caseta de lângă Nume coloană pentru coloana pe care doriți să o excludeți din rezultatele căutării.

 Notă    Coloanele care apar sunt cele care aparțin site-ului curent cu care lucrați.
Începutul paginii Începutul paginii
Se aplică la:
SharePoint Online pentru întreprinderi, SharePoint Server 2010

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu