Conținutul poate fi afișat
din numeroase surse, cum ar fi coloane, biblioteci și pagini. Un
proprietar de site poate decide dacă să includă sau nu conținut în
rezultatele căutării. Permisiunile pentru conținut influențează, de
asemenea, apariția acestuia în rezultatele căutării. O bună înțelegere a
modului de funcționare a permisiunilor și a setărilor de căutare vă
poate ajuta să vă asigurați că persoanele au acces la documentele și la
site-urile adecvate.
Ce intenționați să faceți?
Cum se face conținutul disponibil în rezultatele căutării
Ca proprietar de site, aveți posibilitatea să utilizați setările
pentru a controla dacă să apară sau nu conținutul în rezultatele
căutării. Conținutul apare în numeroase locuri, printre care se numără
site-urile, listele, bibliotecile, părțile Web și coloanele. În mod
implicit, conținutul inclus într-un site nou, într-o listă, bibliotecă,
parte Web sau coloană nouă va fi scotocit și va apărea în rezultatele
căutării. Permisiunile setate pentru pentru elemente, liste, biblioteci,
site-uri etc. pot influența, de asemenea, dacă vizualizatorul poate
vedea sau nu conținutul în rezultatele căutării.
Proprietarii de site-uri și de conținut pot avea posibilitatea să
aleagă dacă să includă sau nu conținut în rezultatele căutării. În mod
implicit, conținutul unui site va apărea în rezultatele căutării. Dacă
un proprietar sau un administrator de site specifică să nu apară
conținutul site-ului în rezultatele căutării, atunci restul de setări
pentru rezultatele căutării, cum ar fi cele pentru liste, biblioteci,
pagini ASPX și coloane nu vor avea niciun efect.
În mod similar, dacă un administrator sau proprietar de site
împiedică apariția conținutului unei liste sau al unei biblioteci în
rezultatele căutării, atunci excluderea coloanelor nu va avea niciun
efect. Este important să cunoașteți ce setări sunt moștenite de la
nivelurile superioare pentru a planifica eficient.
Începutul paginii
Informații despre setările de căutare și permisiuni
Una dintre responsabilitățile unui proprietar de site-uri este să
controleze cine are acces la conținut. Aveți posibilitatea să acordați
unor persoane permisiunea de a citi și a face schimb de conținut, să
permiteți altora doar să citească conținutul și să preveniți ca alte
persoane să vizualizeze întregul conținut. Pentru a face posibilă
această flexibilitate, utilizați grupurile de permisiuni, cărora li se
atribuie niveluri de permisiune specifice. Pentru a permite
utilizatorilor accesul la site sau la conținut, un proprietar de site
asociază utilizatorii la unul sau mai multe grupuri de securitate.
Utilizând setări de permisiune împreună cu setări ale rezultatelor de
căutare, proprietarul site-ului poate gestiona dacă utilizatorii pot
vizualiza conținutul în rezultatele căutării.
De exemplu, să spunem că Ovidiu lucrează la o Solicitare de propunere
(RFP) în Microsoft Office Word și colaborează cu o echipă de 10
persoane. Site-ul său de echipă are 50 de utilizatori, toți fiind Membri
ai site-ului. Ovidiu nu este pregătit ca întreaga echipă să vadă
solicitarea RFP. Așadar, atunci când o încarcă pe site-ul echipei,
acesta setează permisiunile astfel încât doar echipa de 10 persoane să o
poată vizualiza și edita. Până nu acordă tuturor celor 50 de persoane
permisiuni de citire, doar cele 10 persoane care au permisiunea de a
vizualiza documentul îl vor vedea listat în rezultatele căutării. Acest
concept se numește ajustare de securitate.
Permisiunile pot fi aplicate pentru liste, site-uri, vizualizări și
părți Web și pot fi particularizate la discreția administratorului. De
asemenea, permisiunile pot depinde de alte permisiuni. Toate acestea pot
afecta ceea ce utilizatorul vede în rezultatul căutării. Așadar, poate
fi important să vă familiarizați cu modelul de permisiuni al SharePoint,
cu modelul de permisiuni al site-ului sau al organizației sau pentru a
planifica modelul de permisiuni pentru site înainte de a adăuga
conținut.
Notă Este posibil ca documentele încărcate
recent să nu apară imediat în rezultatele căutării. Motivul poate fi
intervalul la care este setată scotocirea de căutare. Odată ce
conținutul este scotocit, acesta va apărea în rezultatele căutării.
Începutul paginii
Afișarea sau ascunderea conținutului dintr-un site în rezultatele căutării
Ca proprietar de site, aveți posibilitatea să alegeți dacă să se
afișeze sau nu conținutul din site în rezultatele căutării. În mod
implicit, în rezultatele căutării apare întregul conținut al site-ului.
Persoana care vizualizează rezultatele căutării trebuie să aibă
permisiunea de a vizualiza conținutul. Atunci când blocați apariția
conținutului unui site în rezultatele căutării, conținutul tuturor
subsite-urilor este blocat, de asemenea, de la afișarea în rezultatele
căutării.
Notă Pentru a modifica această setare,
trebuie să aveți nivelul de permisiune Gestionare permisiuni. Acest
nivel de permisiune este inclus în grupul Proprietar „Nume site”.
- Navigați la site-ul pentru care doriți să permiteți sau să blocați includerea conținutului în rezultatele căutării.
- Faceți clic pe Acțiuni site, apoi pe Setări site.
- Sub Administrare site, faceți clic pe Căutare și disponibilitate offline.
- În secțiunea Indexare conținut site , sub Permiteți acestui site să apară în rezultatele căutării, selectați Da pentru a permite conținutului site-ului să apară în rezultatele căutării sau Nu pentru a bloca apariția conținutului în rezultatele căutării.
Afișarea sau ascunderea conținutului din liste sau biblioteci în rezultatele căutării
Ca proprietar de site, aveți posibilitatea să decideți dacă
elementele din liste și biblioteci de pe site să fie incluse în
rezultatele căutării. În mod implicit, fiecare listă și bibliotecă este
setată să includă toate elementele în rezultatele căutării.
Notă Pentru a modifica această setare,
trebuie să aveți nivelul de permisiune Gestionare liste. Grupurile
Proiectant și Proprietar „Nume site” conțin acest nivel de
permisiune. Atunci când nu aveți permisiunile Gestionare liste,
meniurile descrise în această procedură nu sunt disponibile.
- Navigați la site-ul care conține lista sau biblioteca pe care doriți să o modificați.
- Găsiți lista sau biblioteca pe care doriți să o particularizați și faceți clic pe aceasta.
- Faceți clic pe Acțiuni site, apoi pe Setări site.
- Sub Administrare site, faceți clic pe Biblioteci și liste de site.
- Faceți clic pe un element din listă, de exemplu, pe Particularizare „Documente partajate”.
- Pe pagina Setări listă, sub Setări generale, faceți clic pe Setări complexe.
- În secțiunea Căutare, sub Permiteți elementelor din această bibliotecă de documente să apară în rezultatele căutării, selectați Da pentru a include toate elementele din listă sau din bibliotecă în rezultatul căutării sau pe Nu pentru a exclude toate elementele din rezultatele căutării.
Începutul paginii
Alegeți dacă să includeți conținutul paginilor ASPX în rezultatele căutării
Ca proprietar de site, aveți posibilitatea să controlați dacă în
rezultatele căutării să fie inclus conținutul din paginile ASPX. Atunci
când creați un site, sunt create automat numeroase pagini de conținut,
de exemplu, default.aspx, allitems.aspx pentru galeria de părți Web,
editform.aspx ca formular de editare pentru lista de anunțuri și multe
altele. De asemenea, aveți posibilitatea să creați pagini ASPX
particularizate. În mod implicit, atunci când o parte Web afișată pe o
pagină ASPX utilizează informații dintr-o listă sau dintr-o bibliotecă
ce conține permisiuni restricționate, numite și permisiuni de finețe,
niciun conținut din nicio pagină ASPX de pe site nu este inclus în
rezultatele căutării. Acest lucru previne ca utilizatorii neautorizați
să vizualizeze conținutul.
De exemplu, să presupunem că sunt afișate cinci documente într-o
parte Web Documente partajate de pe un site de echipă cu 50 de membri.
Unul dintre documente are permisiuni restricționate; doar câtorva
persoane li se permite să îl vizualizeze. Conținutul din acel site este
ascuns automat din rezultatele căutării, pentru ca acel conținut din
documentul respectiv să nu apară atunci când utilizatorii desfășoară o
căutare. Acest lucru previne afișarea accidentală a conținutului paginii
ASPX persoanelor care nu trebuie să îl vadă.
Aveți opțiunea de a ignora această setare, pentru a afișa tot
conținutul în rezultatele căutării indiferent de permisiuni. În acest
caz, tot conținutul va apărea în rezultatele căutării, dar este posibil
ca utilizatorii neautorizați să nu acceseze documentele propriu-zise.
Altă opțiune este să nu includeți niciun conținut ASPX în rezultatele
căutării, indiferent de permisiunile setate pentru acesta.
Notă Pentru a modifica această setare,
trebuie să aveți nivelul de permisiune Gestionare permisiuni. Acest
nivel de permisiune este inclus în grupul Proprietar „Nume site”.
- Navigați la site-ul pentru care doriți să controlați părțile Web în rezultatele căutării.
- Faceți clic pe Acțiuni site, apoi pe Setări site.
- Sub Administrare site, faceți clic pe Căutare și disponibilitate offline.
- În secțiunea Indexare conținut pagină ASPX , sub Acest site nu conține permisiuni avansate. Specificați comportamentul de indexare a paginilor ASPX pentru site , selectați una dintre opțiunile următoare:
Opțiune |
Descriere |
Nu se indexează toate părțile WEB dacă site-ul conține permisiuni avansate |
Când permisiunile paginii ASPX sunt diferite de cele ale
site-ului părinte, atunci nicio parte a conținutului de pe site nu apare
în rezultatele căutării. |
Se indexează întotdeauna toate părțile Web de pe acest site |
Afișarea conținutului tuturor paginilor ASPX de pe site apare
în rezultatele căutării, indiferent de modul în care sunt setate
permisiunile. |
Nu se indexează niciodată părțile Web de pe acest site |
Ascunderea conținutului tuturor paginilor ASPX de pe site din
rezultatele căutării, indiferent de modul în care sunt setate
permisiunile. |
Începutul paginii
Excluderea conținutului din coloane din rezultatele căutării
Ca proprietar de site, aveți posibilitatea să controlați dacă să
apară în rezultatele căutării conținutul din anumite columne din liste
sau biblioteci. În mod implicit, în rezultatele căutării este inclus tot
conținutul. Această setare este utilă atunci când doriți să preveniți
ca date sensibile să apară în rezultatele căutării.
Notă Pentru a modifica această setare,
trebuie să aveți nivelul de permisiune Gestionare permisiuni. Acest
nivel de permisiune este inclus în în grupul „Nume site” Proprietar.
- Navigați la site-ul care conține lista sau biblioteca.
- Faceți clic pe Acțiuni site, apoi pe Setări site.
- Sub Administrare site, faceți clic pe Coloane de căutat.
- În secțiunea Coloane excluse de la indexarea pentru căutare, sub Exclusă, bifați caseta de lângă Nume coloană pentru coloana pe care doriți să o excludeți din rezultatele căutării.
Notă Coloanele care apar sunt cele care aparțin site-ului curent cu care lucrați.
Începutul paginii
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu