marți, 21 ianuarie 2014

Cele mai recente informații despre noul Microsoft Office



Cele mai recente informații despre noul Microsoft Office

"Panglica"
Când deschideți Microsoft Office Word 2007, Microsoft Office Excel 2007, Microsoft Office PowerPoint 2007 sau Microsoft Office Access 2007 sau când creați un mesaj în Microsoft Office Outlook 2007, veți observa că fereastra programului s-a modificat. Vechiul design al meniului și al barei de instrumente a fost înlocuit. Cum se utilizează acest nou design îmbogățit? Citiți mai departe pentru a afla și pentru a observa cum a devenit Microsoft Office mai simplu și mai bun.

Asigurarea simplității pe care ați solicitat-o

Este posibil să vă simțiți ușor derutat când utilizați pentru prima dată programul Office preferat. Office pe care l-ați utilizat mai mulți ani arată altfel acum. În mod natural, sunteți un pic dezorientat. Dar așteptați, obișnuiți-vă cu noua situație și vă veți orienta. Acordați puțin timp și puțină disponibilitate și veți observa că noul design lucrează în favoarea dvs., nu împotrivă. Denumită Interfață utilizator Office Fluent, aceasta a fost dezvoltată pentru a asigura ceea ce au solicitat utilizatorii Microsoft Office (poate chiar dvs.): programe mai ușor de utilizat, cu comenzi mai ușor de găsit.

Găsirea ușoară a comenzilor

O exemplificare a modului în care comenzile sunt mai ușor de găsit în ediția 2007 este afișarea îmbogățită a butoanelor grupate care se observă pe toată lungimea părții superioare a ferestrei. Nu va mai fi necesară vânarea comenzilor. Ceea ce vă trebuie este acum expus și disponibil imediat. În loc să aveți bare cu instrumente ascunse cu comenzi îngropate în meniuri sau în panouri separate, acum aveți un singur centru de control care a adunat la un loc caracteristicile esențiale făcându-le foarte ușor de observat. Butoanele nu vor mai dispărea; ele vor fi întotdeauna la îndemână.

Afișarea numai a comenzilor pe care le utilizați

Este posibil să gândiți astfel: „Toate comenzile într-un singur loc și toate vizibile? Asta ocupă toată fereastra.” Corect. Acesta a fost un alt obiectiv al reproiectării Office: reducerea numărului de comenzi oferite ca set principal și cel mai disponibil, și restrângerea lor la comenzile pe care le utilizați cel mai mult.
Specialiștii Microsoft au constatat că persoanele care utilizează Office preferă un set principal de comenzi pe care au tendința să le utilizeze în mod repetat. Aceste comenzi au devenit acum cele mai proeminente.
De exemplu, comanda Lipire este una dintre comenzile cel mai frecvent utilizate din Office. De ce să nu îi acordăm o prioritate maximă în fereastră, alături de comenzile sale înrudite, Decupare și Copiere? Acestea nu mai trebuie să partajeze spațiul cu o serie de comenzi înrudite de departe într-un meniu sau într-o bară de instrumente. Aceste comenzi sunt cel mai des utilizate, deci ele sunt acelea care se află la îndemână. Rețineți: caracteristicile care vă plac nu au dispărut; ele au fost aranjate conform gradului în care le utilizați.

Organizarea comenzilor pentru a susține activitățile esențiale

Astfel, comenzile au devenit mai vizibile și s-au redus ca număr în funcție de utilizarea generală. Dar cum sunt organizate?
Ele sunt organizate în jurul activităților esențiale pe care le-ați efectua într-un program Office dat. Iată cum funcționează: Panglică  banda lată care se execută de-a lungul părții superioare a ferestrei care conține toate comenzile — împarte activitățile esențiale pentru fiecare program, fiecare dintre activități fiind reprezentată de o filă. De exemplu, activitatea principală în Word este scrierea, iar fila care apare prima în programul respectiv este fila Scriere. Comenzile principale care vă sunt necesare când scrieți un document sunt colectate în această filă, precum formatarea fonturilor și stilurile de text.
Notă     Comenzile Lipire, Decupare și Copiere apar în această filă. Aceste comenzi se utilizează frecvent și se asociază logic cu activitatea esențială și principală din Word: scrierea. Pe măsură ce faceți clic pe alte file Panglica se modifică, permițând o vizibilitate crescută a comenzilor care reprezintă alte activități esențiale din Word. De exemplu fila Inserare conține comenzi care acoperă gamă de elemente de inserat, de la elemente grafice și forme până la hyperlinkuri, anteturi și WordArt. Fila Aspect pagină care urmează are toate comenzile pentru organizarea și formatarea paginii.
Veți găsi o organizare similară și în celelalte programe ale sistemului Microsoft Office 2007, cu prima filă conținând comenzile pentru cel mai important tip de activitate. De exemplu, fila principală din Excel se numește Coală. Fila principală din PowerPoint se numește Diapozitiv. În Access este Date, iar în Outlook este Scriere, pentru a susține scrierea unui mesaj nou.

Grupuri: comenzi în cadrul unei activități mai largi

Să examinăm mai de aproape ce se află într-o filă: multe comenzi, aranjate în seturi după funcție. Seturile sunt denumite grupuri și probabil că v-ar fi plăcut să le aveți în barele de instrumente din trecut. Puterea lor constă însă în strângerea împreună a tuturor comenzilor care vă pot fi necesare pentru un tip de activitate, oferindu-vă în același timp un bogat ajutor vizual.
De exemplu, fila Scriere include un grup denumit Formatare rapidă, care afișează o gamă de stiluri de text cu exemple vizuale și vă oferă o examinare a textului selectat în stilul indicat.

Mai multe comenzi numai când sunt necesare

Ce se întâmplă cu acele comenzi care nu se află în grupurile principale din file? În loc ca fiecare comandă să fie disponibilă tot timpul, unele comenzi apar acum numai ca răspuns la o acțiune pe care o efectuați. De exemplu în PowerPoint, când inserați o imagine obțineți toate comenzile de aliniere a formei și de ordonare; ele nu mai sunt îngropate în submeniuri.

Când doriți să salvați sau să anulați

Office nu a abandonat toate barele de instrumente. Pentru a susține acțiunile pe care le efectuați cel mai frecvent, cum ar fi salvarea și anularea, există Bara de instrumente Acces rapid (QAT). Versiunea sa implicită are numai câteva comenzi, dar se poate particulariza cu ușurință pentru a conține orice comandă. Este suficient să faceți clic dreapta pe comanda pe care doriți să o adăugați și să selectați Adăugare la bara de instrumente Acces rapid. O pictogramă pentru comandă va apărea în stânga primei file.

Comutarea vizualizărilor

Ca veteran al Office, erați obișnuit să schimbați vizualizările din fereastra programului, cum ar fi să comutați între vizualizările Normal și Aspect pagină în Word, sau între vizualizările Normal și Expunere diapozitive în PowerPoint. Fiecare program Office include acum un selector de vizualizare în colțul din dreapta-jos al ferestrei. Acesta este însoțit de meniul Vizualizare, care include comenzile pentru aranjarea ferestrelor în cadrul ferestrei programului.

Elemente familiare

Există încă un meniu Fișier cu câteva comenzi cu care erați obișnuit, alături de noi opțiuni pentru gestionarea, curățarea și distribuirea fișierelor. Aveți posibilitatea să deschideți casete de dialog familiare, făcând clic pe semnul plus în unele grupuri pentru a vedea opțiuni mai detaliate sau mai complexe pentru comenzile din grup. Deși au fost reduse, panourile de activitate  familiare uneori— precum panoul de activitate Stiluri din Word — se vor deschide automat când faceți clic pe o comandă, pentru a vă ajuta să finalizați activitatea.

Ce se poate spune despre popularea ecranului?

Panglica este scalabilă, adaptându-se chiar și la ecrane de dimensiunea unui PC tabletă. Ea afișează versiuni mai mici ale filelor și grupurilor pe măsură ce rezoluția ecranului descrește. Panglica se comportă bine pe ecrane mari cu rezoluție înaltă, demonstrând puterea și adâncimea proiectării sale.

Cu cât sunt mai multe noutăți, cu atât sunt mai multe aspecte familiare

Mai sunt multe aspecte de descoperit care vă vor încânta în versiunea 2007. Veți observa acest lucru în detaliu, pe măsură ce utilizați programele:
  • Începerea unui fișier
Când începeți un nou document, o foaie de lucru, o expunere de diapozitive sau o bază de date, obțineți o fereastră plină și colorată pentru inițiere. Alegeți din catalogul de șabloane sau din legăturile de articole către Office Online pentru a sări peste niște pași din activitatea de creație. Sau, începeți cu un fișier nou sau existent, așa cum sunteți obișnuit.
  • Terminarea unui fișier
Meniul Fișier are mai multe fațete acum. Fiind amplasat în colțul din stânga-sus al benzii, acesta are comenzile de bază la care vă așteptați: salvare, salvare ca fișier nou și imprimare. De asemenea, acesta este locul în care selectați setări pentru program, cum ar fi pentru imprimare, pentru verificarea ortografică și pentru vizualizarea implicită a fișierelor.
În plus, aici găsiți suport pentru a verifica dacă un fișier mai are sau nu marcaje de revizuire sau alte informații private și pentru distribuirea fișierului către un spațiu de lucru partajat.
  • Comenzi rapide de la tastatură
Toate vechile taste pentru comenzi rapide care încep cu CTRL s-au păstrat. La fel și tastele funcționale.
Noile taste pentru comenzi rapide care încep cu ALT sunt indicate clar pe ecran. Este suficient să apăsați și să mențineți apăsată tasta ALT și Office vă arată literele pentru fiecare filă, grup și comandă.
Notă:     Dacă doriți, aveți posibilitatea să selectați o setare de program pentru activarea tastelor de comenzi rapide care încep ALT utilizate în Office 2003.
  • Formate de fișier
În ediția 2007, Word, Excel și PowerPoint au preluat formatele Microsoft Office Open XML, ceea ce înseamnă că formatele lor de fișier implicite se bazează acum pe Extensible Markup Language (XML). Avantajele schimbării includ o securitate crescută a fișierelor; șanse reduse de corupere a fișierelor; dimensiune redusă a fișierelor; partajarea datelor între o gamă largă de sisteme de stocare și preluare. Fișierele sistemului Microsoft Office 2007 se pot salva în formate mai vechi ale fișierelor dacă doriți, dar se vor pierde aceste avantaje.
Pentru documente, foi de lucru și prezentări, formatul de fișier implicit are acum un „x” la sfârșitul extensiei de fișier, indicând XML. Regula se aplică și când salvați fișierul ca șablon: obțineți vechea extensie de șablon cu un „x” la sfârșit: .xlsx în Excel, de exemplu. Dacă fișierul conține cod sau macrouri, va trebui să îl salvați utilizând noul format de fișier cu macrouri. Pentru un document Word, acest lucru se traduce în .docm; iar pentru un șablon Word în .dotm. Vor fi două versiuni de fișiere comprimate — cele fără cod în ele (.docx, .xlsx și .pptx) și cele cu macrouri activate (.docm, .xlsm, .pptm și altele).
  • Compatibilitatea versiunilor
Dacă deschideți un fișier creat într-o versiune anterioară de Office, veți fi întrebat dacă doriți conversia sa în noul format. Dacă răspundeți afirmativ, documentul se va salva în noul format XML. Dacă alegeți să nu se efectueze conversia fișierului, acesta își va păstra formatul original. Aveți posibilitatea să îl deschideți și să îl modificați în sistemul Microsoft Office 2007, Dar unele caracteristici ale ediției 2007 nu vor fi disponibile.
Dacă utilizați o versiune anterioară de Office și primiți un fișier creat cu ediția 2007, trebuie să descărcați un convertor pentru a citi și a edita fișierul 2007 Microsoft Office system. Convertorul se poate descărca de aici (în limba engleză).

Se aplică la:
Access 2007, Excel 2007, Outlook 2007, PowerPoint 2007, Word 2007

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu