marți, 21 ianuarie 2014

Bibliotecile de documente SharePoint I: Introducere în partajarea fișierelor

Bibliotecile de documente SharePoint I: Introducere în partajarea fișierelor

Despre acest curs

Acest curs include:
  • Două lecții în ritm propriu.
  • Un scurt test la sfârșitul fiecărei lecții; testele nu sunt notate.
  • O Cartelă de referințe rapide pe care o obțineți în urma cursului.

Obiective

După terminarea acestui curs veți ști să:
  • Vedeți cât de valoroasă poate fi o bibliotecă de documente pentru dvs. și pentru colegi.
  • Faceți ca fișierele să devină disponibile pentru alții, adăugându-le într-o bibliotecă de documente.
  • Editați și salvați fișierele într-o bibliotecă de documente.
  • Descoperiți ce întâmplă atunci când două persoane încearcă să editeze un fișier în același timp și aflați cum se gestionează această situație.

Firma dvs. utilizează un site Windows SharePoint Services 3.0 sau Microsoft Office SharePoint Server 2007? Dacă da, este esențial să știți cum să partajați fișierele utilizând bibliotecile de documente SharePoint. Acest curs, primul dintr-o serie de cinci cursuri, vă va ajuta să debutați cu succes.
Pentru a afla mai multe despre acest curs, citiți textul în acest curs, Obiective și Despre acest curs sau căutați în cuprins. Apoi faceți clic pe Următorul pentru a începe prima lecție.
Mâni îndreptându-se către un fișier partajat

Sunteți gata să partajați fișiere?


Partajarea fișierelor cu alte persoane reprezintă în prezent un proces esențial pentru finalizarea activităților. Aveți o nouă prezentare Microsoft Office PowerPoint care necesită feedback? Partajați-o cu alte persoane. Trebuie să publicați o foaie de calcul astfel încât să poată fi citită de alții? Partajați-o . Doriți să anunțați o nouă politică printr-un document Microsoft Office Word? Partajați-l.
Dar cum trebuie partajate oare aceste fișiere? O posibilitate ar fi să le trimiteți prin poșta electronică unor persoane sau să le salvați într-un folder de rețea, undeva. Dar dacă firma dvs. are un site Windows SharePoint Services 3.0 sau Microsoft Office SharePoint Server 2007, cea mai bună metodă de partajare a fișierelor este să utilizați o bibliotecă de documente.
Bibliotecă de documente afișând o listă de fișiere partajate

Un exemplu de bibliotecă de documente.


O bibliotecă de documente SharePoint este un loc dintr-un site în care aveți posibilitatea să creați, să strângeți și să actualizați fișiere cu alte persoane. În acest exemplu, angajații de la Contoso Pharmaceuticals utilizează o bibliotecă de documente denumită „Documente partajate”. Aceștia au adăugat fișiere în bibliotecă și acum le pot modifica. Modificările vor fi stocate în bibliotecă, nu în computerele lor. Și, pentru că biblioteca se află într-un site Web, alte persoane pot accesa cu ușurință fișierele utilizând un browser Web, presupunând că au permisiunile de a face acest lucru.

Pictograma Avertizare, pictograma de extragere, pictograma de versiune, caseta de căutare

Patru motive pentru care este mai bine să utilizați o bibliotecă de documente decât un folder de rețea.


Probabil că vă gândiți: „De ce să nu trimit colegilor fișierul prin poșta electronică sau să utilizez un folder de rețea pentru a partaja fișiere?”
Răspunsul: pentru că bibliotecile de documente SharePoint furnizează mai mult control. Există multe modalități pentru aceasta. Iată patru exemple:
  • Extragerea     Aveți posibilitatea să extrageți un fișier, rezervându-l pentru dvs., astfel încât alte persoane să nu îl poată modifica în timp ce lucrați la el.
  • Versiunile     De asemenea, o bibliotecă se poate configura astfel încât să stocheze versiunile anterioare în scopul arhivării.
  • Avertizările     Se pot configura avertizări de poștă electronică, astfel încât să fiți notificat dacă un fișier este modificat de altă persoană.
  • Căutarea     De asemenea, bibliotecile se pot configura astfel încât să se efectueze căutări în acestea. Mai exact, dacă trebuie să vedeți numai fișierele cu raportul de vânzări, căutați în întreaga bibliotecă fișierele care conțin cuvintele „raport vânzări”.
După ce aflați informațiile generale din acest prim curs, restul cursurilor vă vor învăța cum să utilizați aceste caracteristici utile și multe altele.

Pagina de pornire a site-ului SharePoint

Un exemplu tip de site Windows SharePoint Services 3.0 sau Office SharePoint Server 2007.


Așadar, de unde obțineți o bibliotecă de documente? De la un site Windows SharePoint Services. Și de unde obțineți un site Windows SharePoint Services? Departamentul dvs. IT sau o persoană din firmă vă va trimite adresa Web sau URL-ul site-ului pentru ca dvs. să îl accesați în browserul Web. Cel mai adesea, site-ul este însoțit de o bibliotecă de documente implicită denumită Documente partajate. Aveți posibilitatea să obțineți accesul la acea bibliotecă în partea din stânga a paginii de pornire, așa cum se arată în imagine.
Important     Site-ul afișat aici este un exemplu de site pe care îl găsiți în Windows SharePoint Services 3.0 sau în Microsoft Office SharePoint Server 2007. Această serie de cursuri se referiră numai la aceste versiuni. Dacă aveți o versiune mai veche, aceasta poate arăta și funcționa diferit de exemplele din acest curs. Cum aflați ce versiune aveți? Aceasta este o întrebare obișnuită. Întrebați persoana responsabilă cu site-ul. Dacă dvs. sunteți această persoană, întrebați atunci persoana care a configurat serverul. Cel mai probabil, această persoană se află în departamentul IT.
Parte dintr-un URL care trebuie afișată în bara de adrese


Partea principală a URL-ului bibliotecii.


După ce ați găsit biblioteca de documente cu care doriți să lucrați, vă va interesa să aflați mai multe despre URL-ul bibliotecii. URL-ul bibliotecii se află în partea de sus, în bara de adrese. Și va trebui doar să vă familiarizați cu tot ce se află înainte de „Forms/AllItems.aspx”. Prin urmare, dacă acest exemplu ar fi biblioteca dvs., ar trebui să vă familiarizați cu „http://contoso/shared/%20/documents”. Semnul de procent urmat de 20 reprezintă un spațiu într-un URL.
Adăugați acest URL la preferințele din browserul Web pentru a-l accesa rapid și ușor. Până la urmă, veți ajunge chiar să îl memorați, deoarece îl veți utiliza adesea la accesarea fișierelor. Îl veți utiliza până și la salvarea fișierelor, după cum veți vedea îl lecția următoare.

 Mâini îndreptându-se către fișiere Word, Excel și PowerPoint 2007

Sunteți gata să aflați cum se partajează aceste fișiere?

Animație despre cum se salvează un fișier Word 2007 într-o bibliotecă.

Iată o bibliotecă fără fișiere. Vom modifica aceasta. Adăugarea unui fișier la o bibliotecă se aseamănă foarte mult cu modul în care salvați fișierele în computer. Dar în loc să specificați o locație din computer, tastați URL-ul pentru bibliotecă, mai exact, tot ce se află înainte de „Forms/AllItems.aspx”. Faceți clic pe Redare pentru a vedea o animație despre cum să faceți aceasta. Rețineți că animația utilizează Word 2007, dar Excel 2007 și PowerPoint 2007 funcționează la fel.



Animație despre cum se încarcă fișierele cu ajutorul browserului Web.

Dar dacă ați salvat deja fișierele în computer și acum trebuie doar să le amplasați cumva în bibliotecă? Pentru aceasta, deplasați-vă la biblioteca de documente din browserul Web și faceți clic pe Încărcare. Faceți clic pe Redare pentru a vedea o animație despre cum se face aceasta.



Animație despre cum se deschide și se editează un fișier Word, Excel sau PowerPoint 2007.

După ce fișierele Word, Excel și PowerPoint se află acolo, ce faceți cu ele? De exemplu, dacă doriți să editați acest document de strategie de marketing, cum procedați?
Când trebuie să lucrați cu un fișier și să efectuați modificări, editați fișierul. Faceți clic pe Redare pentru a vedea cum se procedează în Word 2007, dar rețineți că procesul este același în Excel 2007 și PowerPoint 2007.
Notă    Aveți nevoie de Internet Explorer 6.0 sau mai recent pentru a edita un fișier dintr-o bibliotecă SharePoint.


Animație care arată cum colaborează mai multe persoane, pe rând, la un document.


Într-o bibliotecă, atunci când mai multe persoane editează fișierul pe rând, are loc o colaborare reală. Fiecare persoană poate contribui la fișier în timpul său. Nu este necesar să stabiliți întâlniri suplimentare, să imprimați copii suplimentare, să vă plimbați pe holuri pentru revizuiri etc. De exemplu, Dragoș și Cristina trebuie să lucreze la documentul Strategia de marketing Contoso, afișat aici. Faceți clic pe Redare pentru a vedea cum editează pe rând documentul.


Animație care arată ce se întâmplă când două persoane încearcă să editeze în același timp.


Ce se întâmplă dacă nu editați pe rând? Prima persoană care editează fișierul va bloca persoana următoare. Cu alte cuvinte, două persoane nu pot edita același fișier în același timp.
În această animație, Daniel și Ana vor introduce statisticile de vânzări în foaia de calcul Statistici vânzări 2009. Daniel va edita primul fișierul. Dar când Ana încearcă să editeze fișierul în același timp, primește mesajul Fișier în uz. După ce Daniel închide fișierul, ea va avea posibilitatea să îl editeze.
Faceți clic pe Redare pentru a vedea acest proces.
Clic pe comanda Închidere

Cum se închide un fișier și se evită blocarea altor persoane.


În animația anterioară, ați văzut că o persoană poate bloca utilizarea unui fișier de către alte persoane, dacă l-a deschis. Modalitatea de a debloca fișierul este închiderea lui. Acesta este un pas important de reținut. Asigurați-vă că ați închis fișierul după ce terminați.
Dacă nu închideți fișierul, pot apărea neînțelegeri. Ce fel de neînțelegeri? Următoarea pagină oferă explicații.


Fișier deschis pe computerul lui Iulian, mesajul Fișier în uz pe computerul Ioanei

Iulian a blocat accesul Ioanei la acest fișier.


Priviți ce se întâmplă cu Iulian și Ioana. Iulian editează o foaie de calcul dintr-o bibliotecă. Câteva secunde mai târziu, Ioana încearcă să facă același lucru. Dar, din moment ce două persoane nu pot lucra la același fișier în același timp, Ioana primește mesajul Fișier în uz.
Dacă Iulian închide fișierul, fișierul se va debloca. Dar ce se întâmplă dacă acesta nu îl închide? Dacă pleacă la masa de prânz pentru două ore? Ei bine, nu poate s-o blocheze pe Ioana chiar atât de mult timp. Dacă utilizează Microsoft Windows XP, el o va bloca timp de 15 minute după ultima salvare. Iar dacă utilizează Windows Vista, acesta o va bloca pentru 60 de minute.
După ce se termină aceste intervale de timp, iar el nu salvează, Ioana va avea posibilitatea să editeze și să-și salveze modificările efectuate în bibliotecă. Iar dacă Iulian are în continuare fișierul deschis și efectuează modificări, acesta poate înlocui modificările Ioanei. Ioana va fi atunci confuză, pentru că modificările ei nu vor apărea. Probabil că și dvs. sunteți confuz numai când încercați să înțelegeți toate acestea.
O modalitate de a elimina neînțelegerea este să utilizați extragerea înainte să editați fișierul. Aceasta trebuie efectuată atunci când credeți că modificările vor dura mai mult de 15 minute.
Cum se extrage un fișier? Următoarea pagină oferă explicații.

 Clic pe comanda Verificare la ieșire

Cum se extrage un fișier.

Pentru a extrage un fișier, efectuați ceva în plus înainte să editați fișierul. Plasați indicatorul peste numele fișierului, faceți clic pe săgeata în jos care apare, apoi faceți clic pe Verificare la ieșire. Această acțiune va rezerva fișierul numai pentru dvs., iar alte persoane nu vor avea posibilitatea să efectueze modificări.
Trebuie oare să extrageți întotdeauna fișierele? Nu neapărat. Dacă trebuie să efectuați o modificare rapidă care știți că durează numai câteva minute, atunci extragerea nu este necesară. Dar dacă este posibil ca modificările să dureze mai mult de 15 minute, recomandăm să extrageți fișierul înainte de a-l edita.
Există alte detalii și avantaje legate de extragere. Când terminați acest curs, urmați cursul „Bibliotecile de documente SharePoint II: Totul despre extragere”. Cartela de referințe rapide de la sfârșitul acestui curs furnizează un link.

 Cursor care face clic pe numele fișierului, opțiunea doar în citire

Altă modalitate de a evita blocarea unui fișier este să îl deschideți Doar în citire.

Pe lângă închiderea fișierului după terminarea activității, există altă modalitate de a evita blocarea fișierelor: deschideți-le Doar în citire. Faceți aceasta atunci când nu trebuie să modificați deloc fișierul, dar trebuie să îl citiți sau să faceți referire la el. Când se deschide fișierul, nu veți avea posibilitatea să efectuați modificări, desigur. Însă alte persoane vor avea posibilitatea să editeze fișierul atunci când îl deschideți Doar în citire, prin urmare, nu îi blocați.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu