joi, 23 ianuarie 2014

Introducere în Microsoft Office SharePoint Server 2007

Introducere în Microsoft Office SharePoint Server 2007


Acest articol vă familiarizează cu Microsoft Office SharePoint Server 2007 și descrie modul în care se poate utiliza pentru a obține control mai bun asupra conținutului și înțelegere îmbunătățită, pentru a fluidiza procesele de firmă și a partaja informații cu alți utilizatori din organizație.
 Notă   Acest articol nu descrie caracteristicile Office SharePoint Server 2007 rezervate pentru profesioniști sau dezvoltatori în IT. Se pot găsi linkuri către informații detaliate despre administrarea Office SharePoint Server 2007 sau despre extinderea funcționalității, în secțiunea Vedeți și .

Prezentarea generală a Office SharePoint Server 2007

Office SharePoint Server 2007 este o aplicație nouă pentru servere care face parte din 2007 Microsoft Office system. Organizația o poate utiliza pentru facilitarea colaborării, pentru furnizarea caracteristicilor de gestionare a conținutului, pentru implementarea proceselor de firmă și pentru furnizarea accesului la informații esențiale pentru scopurile și procesele organizatorice.
Utilizând șabloane de site și alte caracteristici din Office SharePoint Server 2007 se pot crea rapid și eficient site-uri care sprijină necesități ale organizației, referitoare la publicarea de conținut specific, la gestionarea conținutului, la gestionarea înregistrărilor sau la informații de firmă. De exemplu, se pot crea site-uri la nivel de întreprindere, cum sunt site-uri de portal organizaționale, site-uri de prezentare pe Internet sau site-uri specializate, cum sunt depozitele de conținut sau spațiile de lucru pentru întâlniri. Aceste site-uri fac posibilă colaborarea și partajarea informațiilor cu ceilalți, indiferent dacă sunt sau nu în interiorul organizației. În plus, se poate utiliza Office SharePoint Server 2007 pentru a căuta eficient persoane, documente și date, pentru a proiecta și participa la procese firmă bazate pe formulare și pentru a accesa și analiza o cantitate mare de informații de firmă.
Printre altele, Office SharePoint Server 2007 se poate utiliza pentru:
  • A colabora eficient cu alte persoane din organizație. De exemplu, se pot utiliza calendare pentru a vedea când sunt programate evenimente referitoare la echipă sau se poate utiliza biblioteca de documente pentru a stoca documente ale echipei, departamentelor sau organizaționale. De asemenea, se pot discuta subiecte utilizând bloguri sau înregistrând și păstrând informații în Wiki-uri, care sunt baze de cunoștințe gestionate de utilizatori.
  • A crea site-uri personale unde se pot gestiona și partaja informații cu alți utilizatori. De exemplu, aveți posibilitatea să creați propriul portal Site-ul meu, unde să vedeți și să administrați toate documentele, activitățile, linkurile, calendarul Microsoft Office Outlook 2007, colegii, și alte informații personale dintr-o locație centrală.
  • A găsi persoane, părerile unor experți și date în aplicațiile de firmă. De exemplu, căutând în Site-ul meu prin intranet, aveți posibilitatea să găsiți persoane cu anumite abilități sau interese, chiar dacă nu le știți numele. De asemenea, se poate să găsiți date dintr-o bază de date corporativă sau dintr-o aplicație de firmă, cum ar fi o aplicație pentru Gestiunea relației cu clienții (GRC).
  • A gestiona documentele, înregistrările și conținutul Web. De exemplu, organizația poate dezvolta un proces de retragere sau expirare a documentelor, după o anumita perioadă de timp.
  • Formulare de afaceri de tip XML care se integrează cu baze de date sau alte aplicații. De exemplu, dacă lucrați pentru o agenție guvernamentală, este posibil să proiectați formulare de permisiune în Microsoft Office InfoPath 2007 și să le găzduiți în Office SharePoint Server 2007, astfel încât utilizatorii le pot completa direct într-un browser. Datele introduse în formular se pot remite unei baze de date dintr-o rețea guvernamentală.
  • A publica cu ușurința repoarte, liste și indicatori cheie de performanță (ICP), legându-i de aplicațiile de firmă cum sunt SAP, Siebel și Microsoft SQL Server 2005.

A vedea cum funcționează Office SharePoint Server 2007 cu programele din sistemul Microsoft Office.

Office SharePoint Server 2007 este proiectat pentru a lucra eficient cu alte programe si servere din 2007 Microsoft Office system. Următoarea listă cuprinde exemple de posibilități.
  • Dacă se utilizează Microsoft Office PowerPoint 2007, se poate crea o bibliotecă de diapozitive PowerPoint, care se pot partaja cu alți utilizatori pe site-ul Office SharePoint Server 2007.
  • Dacă se utilizează Microsoft Office Access 2007, se poate lucra offline cu o listă SharePoint și se pot utiliza caracteristicile de raportare din Office Access 2007 pentru vizualizarea datelor și crearea rapoartelor. Dacă, spre exemplu, vă aflați într-o călătorie, aveți posibilitatea să păstrați o copie locală a unei liste SharePoint pe laptop, unde se poate edita și interoga lista ca și orice tabel din Office Access 2007. Formularele și rapoartele care utilizează lista SharePoint sunt complet interactive  — și Office Access 2007 poate sincroniza lista locală cu lista online, când laptopul este din nou online.
  • Dacă se utilizează Office Outlook 2007, se poate lucra offline cu biblioteci de documente. Folderele SharePoint se afișează ca orice foldere Outlook.
  • Dacă se utilizează Office InfoPath 2007, se pot proiecta șabloane de formular compatibile cu browserul, se pot publica acestea pe un site Office SharePoint Server 2007 și se pot utiliza într-un browser Web.
  • Dacă se utilizează Microsoft Office Excel 2007, se pot salva foi de lucru pe un site SharePoint astfel încât utilizatorii să le poată accesa utilizând un browser. Se pot utiliza aceste foi de lucru pentru menținerea și partajarea eficientă a unei versiuni actualizate, centrale, în timp ce se protejează orice informație particulară, cum sunt modelele financiare care sunt incorporate în foaia de lucru.
  • Dacă se utilizează Microsoft Office SharePoint Designer 2007, se pot particulariza site-urile și procedurile Office SharePoint Server 2007 într-un mediu intuitiv, "ceea ce vezi e ceea ce obții" (WYSIWYG). Se pot adapta site-urile SharePoint și se pot seta cerințele de brand, utilizând cea mai nouă tehnologie ASP.NET, standarde Web stabilite cum ar fi codul Extensible Hypertext Markup Language (XHTML) și foile de stil în cascadă (CSS). De exemplu, dacă sunteți un analist de afaceri, vi se poate cere să construiți și să particularizați un site Office SharePoint Server 2007 nou, care se va utiliza pentru a colabora la dezvoltarea studiilor de caz înregistrate, referitoare la clienți. În acest caz, se poate utiliza site-ul Office SharePoint Designer 2007 pentru a crea un Office SharePoint Server 2007 nou în care scriitorii, graficienii video și membrii echipei de vânzări pot colabora la dezvoltarea studiilor video de caz.
  • În multe programe din Ediția Office 2007 se pot actualiza proprietățile unui document de pe server într-un Panou de informații despre document, care apare ca un set de câmpuri editabile în partea de sus a documentului. De exemplu, într-un document Word, vi se poate cere să editați proprietăți legate de numele autorului, data creării si tipul documentului. Acestea din urmă fac mai ușoară găsirea a ceea ce căutați pe un server. De exemplu, se pot găsi rapid toate declarațiile în care caracteristicile clientului se potrivesc cu numele unui anume client.
  • În multe programe din Ediția Office 2007 se pot inițializa proceduri sau se poate participa la proceduri, care reprezintă trecerea automată a documentelor sau elementelor printr-o anumită secvență de acțiuni sau activități legate de un proces de firmă. Procedurile se pot utiliza pentru buna gestionare a proceselor de firmă comune, cum sunt aprobarea sau examinarea documentelor.
Începutul paginii Începutul paginii

Office SharePoint Server 2007 și Windows SharePoint Services.

Se poate să vă întrebați care este diferența între Office SharePoint Server 2007 și Microsoft Windows SharePoint Services și cum relaționează între ele.
Office SharePoint Server 2007 este un produs care utilizează tehnologia Windows SharePoint Services. Orice caracteristici disponibile în Windows SharePoint Services sunt de asemenea disponibile în Office SharePoint Server 2007, inclusiv posibilitatea de a crea liste și biblioteci centralizate, bloguri, Wiki-uri și spații de lucru pentru echipă cum sunt spațiile de lucru pentru întâlniri.
Office SharePoint Server 2007 se bazează pe Windows SharePoint Services pentru a oferi un cadru consistent și familiar pentru liste și biblioteci de documente, pentru administrarea site-urilor și particularizarea site-urilor. Cu toate acestea, Office SharePoint Server 2007 oferă caracteristici extinse sau suplimentare care sunt indisponibile pe un site Windows SharePoint Services. De exemplu, Office SharePoint Server 2007 utilizează aceeași tehnologie de căutare Windows SharePoint Services, dar include în plus caracteristici utile în special pentru angajații din organizații mari, cum sunt posibilitatea de a căuta informații de firmă în SAP, Siebel și alte aplicații de firmă.
Începutul paginii Începutul paginii

Colaborare

Utilizarea următoarelor caracteristici din Office SharePoint Server 2007 permite colaborarea eficientă cu alte persoane din organizație.
Utilizarea șabloanelor de site pentru a colabora sau a gestiona întâlniri    Când creați un site Office SharePoint Server 2007 nou, aveți posibilitatea să începeți prin a selecta un șablon dintre tipurile diferite de șabloane de site pentru colaborarea cu ceilalți și stabilirea întâlnirilor. De exemplu, șabloanele de site din grupul Colaborare sunt proiectate pentru a ajuta echipele dintr-o organizație să lucreze la proiecte și să colaboreze la documente. De exemplu, prin utilizarea șablonului de site Spațiu de lucru pentru documente se poate lucra cu ceilalți într-un document sau într-un set de documente. Șabloanele de site din grupul Întâlniri sunt grupate pentru a ajuta echipele din organizație să gestioneze diferite tipuri de întâlniri. Șabloanele din acest grup acceptă orice, de la întâlniri de bază până la întâlniri decisive sau chiar evenimente sociale.
Partajarea documentelor, persoanelor de contact, activităților și calendarelor     Aveți posibilitatea să vă sincronizați calendarul Office SharePoint Server 2007 cu Outlook. Se pot introduce evenimente care durează o zi întreagă și se specifica mai multe tipuri de evenimente periodice. Se pot urmări într-un mod mai eficient proiectele de echipă utilizând vizualizări pentru zile și luni.
Faceți brainstorming ușor cu site-uri wiki    Site-urile wiki vă permit să faceți brainstorming, să colaborați într-o echipă de proiectare, să construiți o enciclopedie de cunoștințe sau să adunați informații de rutină într-un format ușor de creat și modificat. Membrii echipei pot contribui la wiki-uri din browserul lor — nu au nevoie de un procesor de cuvinte sau de cunoștințe tehnice speciale.
Partajați idei utilizând bloguri    Un blog, denumit și weblog, este compus dintr-o serie de depuneri scurte. Depunerile sunt afișate în ordine, începând cu cea mai recentă. Cu Office SharePoint Server 2007 trebuie făcute doar câteva clicuri pentru a crea un blog, a posta într-un blog, a vă abona la actualizările unui blog și pentru a personaliza un blog. Un blog poate accepta sau refuza comentarii. Un blog se poate utiliza ca un jurnal al directorului, pentru partajarea gândurilor și a viziunii, ca o comunitate pentru a construi relații cu clienții sau ca un site familiar unde echipele pot împărtăși noutăți sau sfaturi.
Actualizarea listelor și bibliotecilor prin RSS     Listele si bibliotecile utilizează tehnologia Really Simple Syndication (RSS) astfel încât membrii grupului de lucru pot primi actualizări automat. RSS este o tehnologie care permite oamenilor să primească și să vizualizeze actualizări sau fluxuri de noutăți, bloguri și alți termeni de interes într-o locație consolidată.
Gestionarea proiectelor    Se poate crea o listaActivități de proiect care să includă diagrama Gantt. O diagramă Gantt este un tip de prezentare vizuală generală a activităților proiectului care se poate utiliza pentru monitorizarea datelor și a progresului activităților echipei.
Acces mobil la conținut    Aveți posibilitatea să vizualizați portaluri, site-urile echipei și liste pe un dispozitiv mobil care vă ajută să fiți la curent cu proiectele și activitățile echipei când sunteți în deplasare. De exemplu, listele apar pe telefoane (sau alte dispozitive de telecomunicare care acceptă standarde internaționale) într-un format text simplificat cu un link pentru a defila prin conținutul fiecărei pagini. Se pot, de asemenea, primi alerte pe măsură ce listele se actualizează.
Trimiterea de mesaje de poștă electronică la Office SharePoint Server 2007    . Aveți posibilitatea să utilizați poșta electronică pentru a participa la discuții, întâlniri și documente într-un site Office SharePoint Server 2007. În același fel în care trimiteți mesaje de poștă electronică echipei pentru a discuta despre activități și proiecte, se pot trimite mesaje de poștă electronică la un site, la o anumită listă sau bibliotecă Office SharePoint Server 2007. Este posibil, de asemenea, să vă arhivați mesajul de poștă electronică care este trimis către un site sau o listă, pentru ca membrii echipei să poată urmări ușor o discuție pe un site în loc de a căuta mesajele în Inboxul lor.
Gestionarea offline a documentelor și a unor tipuri de liste    Aveți posibilitatea să lucrați oriunde mergeți. Cu unele programe de poștă electronică care sunt compatibile cu Office SharePoint Server 2007, cum este Microsoft Office Outlook 2007, se poate lucra offline în fișierele unei biblioteci și elemente din următoarele tipuri de liste: calendare, persoane de contact, activități si discuții. După ce vă conectați, fișierele se pot actualiza pe server. Elementele listei se actualizează automat.
Începutul paginii Începutul paginii

Persoane și personalizare

Utilizând următoarele caracteristici din Office SharePoint Server 2007, aveți posibilitatea să relaționați cu persoane din organizație care au abilitățile și cunoștințele potrivite și experiență relevantă pentru proiect.
Site-ul meu    Site-ul meu este un site personalizat care vă oferă o locație centralizată unde să stocați conținut, linkuri și persoane de contact. De asemenea, servește și ca punct de contact pentru ca alți utilizatori să găsească informații despre dvs. și pentru ca furnizorii de conținut să vă ofere conținut. Site-urile mele îi oferă un site dedicat fiecărui utilizator, care poate fi personalizat de către și pentru utilizator. Fiecare site poate fi utilizat pentru a stoca, prezenta, vizualiza și a aranja conținutul, informațiile și aplicațiile într-un mod controlat. Fiecare site poate fi de asemenea utilizat pentru a prezenta informații despre utilizator, cum sunt abilități și roluri, colegi și manageri, grupuri și liste de distribuție de care aparține utilizatorul și documente la care lucrează utilizatorul. Fiecare site conține un control de confidențialitate strict și mecanisme de securitate astfel încât fiecare utilizator poate alege câte informații să prezinte și cui. Este disponibil și un site separat Site-ul meu, pentru fiecare utilizatorOffice SharePoint Server 2007. Următoarea listă conține beneficiile utilizării Site-ului meu.
  • Oferă o locație centralizată pentru vizualizarea și gestionarea tuturor documentelor , activităților, lingurilor, calendarului Microsoft Office Outlook, colegilor și a altor informații personalizate.
  • Alți utilizatori SharePoint pot afla cum vă pot contacta, vă pot afla zonele de expertiză, proiectele curente și persoanele pe care le cunoașteți, vizualizând pagina publică.
  • Furnizorii de conținut pot utiliza informații din profil, cum sunt titlul, departamentul sau interesele, pentru a plasa informații utile pe site.
  • Le permite administratorilor să vă furnizeze site-uri Web personalizate și părți Web.
Caracteristici pentru colaborare     La fel cum partajați informații cu alți oameni din organizație cu ajutorul paginii publice, aveți posibilitatea să vă conectați cu alte persoane prin intermediul paginilor de pornire publice din Site-ul meu. Când apare un nume în portalul site-ului se poate face clic pe acesta pentru a vizualiza Site-ul meu al persoanei respective. Se poate vizualiza site-ul și lista de distribuție a membrilor, linkuri către site-uri, persoane și documente care vă pot ajuta să vă finalizați munca. De asemenea, se pot vizualiza și informațiile pe care le aveți in comun.
Controale de confidențialitate     Utilizând setările personale de confidențialitate în conținutul public din Site-ul meu, Office SharePoint Server 2007 poate afișa informații numai unor categorii specificate de persoane care vizitează site-ul. Utilizând grupurile de confidențialitate se poate specifica faptul că numai anumite persoane pot vizualiza unele din informațiile personale pe care le furnizați pe pagina de pornire din Site-ul meu. Acest lucru poate fi util când doriți să partajați informații personale, cum ar fi numărul de telefon mobil numai grupului de lucru sau managerului. Există cinci categorii de oameni cărora li se poate afișa conținutul — Oricine, Colegii mei, Grupul meu de lucru, Managerul meu, Doar eu.
Publicuri țintă    Utilizând publicuri țintă, se pot afișa conținuturi, cum sunt elementele de listă sau bibliotecă, linkuri de navigare sau părți Web întregi pentru a specifica grupuri de persoane. Acest lucru este util când se dorește prezentarea informațiilor relevante numai unui grup anume de persoane. De exemplu, se poate adăuga o parte Web la departamentul unui portal legal care conține o listă a contractelor legale vizibile numai pentru ei. Orice element dintr-o listă sau o bibliotecă SharePoint poate fi destinată unui anumit public.care este realizată prin utilizarea părții Web Interogare conținut. Orice alt tip de parte Web și conținuturile ei pot fi de asemenea destinate publicurilor. În plus, se pot atribui linkuri de navigare site-uri pentru publicuri. Făcând aceasta se simplifică lucrul utilizatorilor deoarece ei vor vizualiza numai linkurile de navigare relevante pentru ei.
Prezență și disponibilitatea    Pictograma Real-Time Presence Smart Tag, afișată virtual oriunde apare numele unei persoane pe Office SharePoint Server 2007 indică dacă o persoană este online si disponibilă să participe la o conferința telefonică sau audio, la mesagerie instantanee sau la o conversație video în ambele sensuri.
Începutul paginii Începutul paginii

Căutare

Căutarea este utilă pentru găsirea informații corecte sau a unor persoane. Această secțiune oferă o prezentare generală a caracteristicilor legate de căutare din Office SharePoint Server 2007, cum sunt posibilitatea de a găsi oameni care dețin expertiza necesară pentru a finaliza o activitate.
Centru de căutare    Centrul de căutare este un site care furnizează o locație centrală pentru inițializarea interogărilor și răsfoirea rezultatelor de căutare. Dacă adăugați informații personale în pagina Site-ul meu, va fi posibil pentru cei din organizație să utilizeze Centrul de căutare pentru a vă localiza sau pentru a localiza informații despre proiectele la care lucrați sau persoanele pe care le cunoașteți. Office SharePoint Server 2007 include următoarele șabloane de site pentru crearea unui Centru de căutare:
  • Centru de căutare    Selectați acest șablon de site pentru a crea un site care oferă posibilitatea de căutare. Pagina de Bun venit principală conține o casetă de căutare simplă în mijlocul paginii. Site-ul include pagini pentru rezultatele căutării și pentru căutare avansată.
  • Centru de căutare cu file    Selectați șablon pentru a crea un site care oferă posibilitatea de căutare. Pagina de Bun venit principală conține o casetă de căutare simplă în mijlocul paginii. Site-ul include două file: una pentru căutări generale și una pentru căutări de informații despre persoane. Se pot adăuga și particulariza file pentru a pune accentul pe alte domenii de căutare sau tipuri de rezultate.
Găsiți documente în intranet    Aveți posibilitatea să căutați documente care conțin un anumit cuvânt sau o frază, care sunt scrise într-o anumită limbă, care sunt create într-o anumită aplicație sau care au anumite proprietăți. De asemenea, Office SharePoint Server 2007 include caracteristici utile pentru îngustarea căutării. De exemplu, aveți posibilitatea să căutați doar documentele care conțin fraza exactă "international society" și sunt scrise în spaniolă sau japoneză.
Găsiți persoane în intranet    Găsirea persoanei potrivite poate fi ceva foarte important pentru rezolvarea rapidă a problemelor. Aveți posibilitatea să căutați persoane după nume, sau să utilizați detalii din profil, cum sunt aptitudini, proiecte curente sau funcție. De asemenea, aveți posibilitatea să căutați persoane în aplicațiile de firmă ale organizației, cum sunt SAP, Siebel și baze de date particularizate.
Găsiți date de firmă în SAP, Siebel și alte aplicații de firmă    Caracteristicile de căutare din Office SharePoint Server 2007 vă pot ajuta să găsiți informații în aplicațiile de firmă ale organizației. Aceste aplicații de firmă sunt programe de afaceri specializate pentru activități cum sunt contabilitatea, urmărirea inventarelor și gestionarea lanțurilor de aprovizionare. Printre aceste aplicații se numără SAP, Siebel și baze de date create pentru organizație.
Începutul paginii Începutul paginii

Gestionarea de conținut

Caracteristicile de gestionare din Office SharePoint Server 2007 se încadrează în trei categorii:
  • Gestionarea de documente
  • Gestionarea de înregistrări
  • Gestionarea conținutului Web
Windows SharePoint Services 3.0 furnizează o fundație pentru activități de gestionarea de documente, inclusiv caracteristici de stabilire a versiunii, caracteristici pentru metadate descriptive, caracteristici pentru proceduri, tipuri de conținut, auditare și controale cu acces bazat pe rol la nivel de bibliotecă de documente, folder sau document individual.
Office SharePoint Server 2007 extinde aceste capabilități de a furniza authoring îmbunătățit, procesare de documente de afaceri, gestionare și publicare de conținut Web, gestionare de înregistrări, gestionare de politică și suport pentru publicare multilingvistică.

Gestionarea de documente

Gestionarea documentelor controlează evoluția documentelor din organizație — modul în care se creează, revizuiesc, publică și accesează. Indiferent unde lucrați, cu siguranță v-ați întâlnit cu dificultățile gestionării documentelor. Luați în considerare evoluția medie a unui document. Întâi este creat documentul, apoi salvat, apoi probabil partajat cu ceilalți utilizatori, apoi probabil modificat de alți utilizatori. Pe măsură ce se dezvoltă versiuni noi, ele trebuie să fie urmărite și organizate. Cu Office SharePoint Server 2007, organizația poate aplica politici corespunzătoare la fiecare pas al evoluției documentelor, poate utiliza depozite centralizate pentru stocarea, gestionarea și accesarea documentelor, și poate utiliza etichete și coduri de bare pentru a urmări documentele în mod eficient.
Office SharePoint Server 2007 oferă următoarele caracteristici pentru a permite gestionarea documentelor.
Șablon de site pentru Centru de documente    Șablonul de site pentru Centru de documente le permite organizațiilor să creeze site-uri de gestionare de documente la scară largă, care acceptă scenarii foarte bine structurate pentru gestionarea documentelor. Setările implicite pentru șablonul de site pentru Centru de documente acceptă un control puternic al conținutului: verificarea la ieșire este solicitată înainte de editare, sunt activate versiuni majore și minore, este activat suportul pentru tipuri de conținut multiple și este activată auditarea pentru a urmări modificările conținutul în timp.
Biblioteca de gestionare a traducerilor    Biblioteca de gestionare a traducerilor ajută organizațiile să creeze, stocheze și gestioneze documente traduse prin furnizarea de vizualizări și caracteristici care îmbunătățesc procesul de traducere manuală a documentelor. Această bibliotecă conține o vizualizare particularizată care grupează traducerile după documentul sursă și conține o procedură de Gestionare a traducerilor care se poate utiliza pentru a gestiona procesul de traducere manuală.
Structură pentru conversii de documente    Office SharePoint Server 2007 oferă suport pentru conversia pe server a documentelor dintr-un format în altul.
Integrare de programe client 2007 Microsoft Office system    Multe caracteristici de gestionare a documentelor din Office SharePoint Server 2007 sunt extinse mult prin integrarea cu alte programe client Ediția Office 2007. În cadrul programelor client Office 2007, utilizatorii pot:
  • Porni și termina activități de proceduri
  • Actualiza proprietățile unor documente de pe server utilizând Panoul de informații despre documente
  • Vizualiza declarații de politică de gestionare a informațiilor pentru documente de pe server în Bara de mesaje
  • Compara versiuni ale documentelor de pe server în cadrul Microsoft Office Word
  • Insera coduri de bare sau etichete în documente de pe server

Gestionarea de înregistrări

Gestionarea înregistrărilor este procesul colectării, gestionării și eliminării înregistrărilor corporative (informații considerate importante pentru istoria, baza de cunoștințe sau apărarea în instanță a unei companii) într-un mod consistent și uniform, bazat pe politicile companiei. Aceste politici sunt create în funcție de activitatea organizației, de riscul legal la care se expune și de legile și regulamentele care o guvernează. Office SharePoint Server 2007 introduce un set nou de caracteristici pentru crearea și acceptarea posibilităților de gestionarea înregistrărilor formale, în cadrul organizației.
Politici de gestionare a informațiilor    Organizațiile pot defini și utiliza politici de gestionare a informațiilor în site-uri Office SharePoint Server 2007 pentru a impune conformitatea cu procesele de afaceri ale corporației sau cu regulamente legislative sau guvernamentale în cadrul gestionării informațiilor. Politicile de gestionare a informațiilor le permit administratorilor de site-uri sau gestionarilor de liste să controleze modul în care se gestionează conținut. Office SharePoint Server 2007 include mai multe caracteristici predefinite de politică pe care organizațiile le pot utiliza în mod individual sau în combinații pentru a defini politici de gestionare a informațiilor pentru site-uri. Aceste caracteristici de politică, care se pot defini pentru o întreagă colecție de site-uri sau pentru o anumită listă, bibliotecă sau un anumit tip de conținut, includ: Auditare, Coduri de bare, Etichete, Conversie de formulare pentru arhivare și Expirare. În plus, organizațiile pot dezvolta politici particularizate de gestionare a informațiilor.
Gestionarea drepturilor pentru informații (GDI)    ) În Office SharePoint Server 2007, organizațiile pot utiliza GDI pentru a limita acțiunile care pot fi efectuate de utilizatori asupra fișierelor pe care le-au descărcat din liste sau biblioteci SharePoint. GDI codifică fișierele descărcate și limitează setul de utilizatori și programe cărora li se permite decodificarea fișierelor. GDI poate limita și drepturile utilizatorilor cărora li se permite să citească fișierele, astfel încât să nu poate efectua acțiuni cum ar fi imprimarea de copii ale fișierelor sau copierea de text din ele.
Șablon de site pentru Centru de înregistrări    Șablonul de site pentru Centru de înregistrări din Office SharePoint Server 2007 este proiectat pentru a ajuta organizațiile să implementeze programe de gestionare și reținere a înregistrărilor. Acest șablon de site extinde caracteristicile standard din Office SharePoint Server 2007 prin adăugarea unor caracteristici suplimentare de gestionare a înregistrărilor care furnizează următoarele capabilități:
  • Abilități de seif     Șablonul de site pentru Centru de înregistrări are mai multe caracteristici pentru asigurare integrității înregistrărilor care sunt stocate în el. Înregistrările nu sunt modificate niciodată automat de către sistem, ceea ce înseamnă că înregistrările încărcate pe site și descărcate ulterior vor fi întotdeauna identice. Setările implicite pentru site-ul Centrul de înregistrări previn alterarea directă a înregistrărilor prin stabilirea unei versiuni pentru orice modificare a conținutului documentului și prin auditarea anumitor tipuri de modificări. Gestionarii de înregistrări pot adăuga și menține metadate pentru elemente, separat de metadatele înregistrării. De asemenea, se stabilesc versiuni și pentru modificările metadatelor.
  • Rutarea înregistrărilor    Organizațiile pot defini o listă de Rutare a înregistrărilor pentru a ruta automat înregistrările care sunt remise în Centrul de înregistrări către biblioteca adecvată.
  • Impunerea politicii de gestionare a informațiilor    Caracteristicile de politică pentru Auditare, Expirare și Coduri bare incluse în Office SharePoint Server 2007 sunt utile pentru gestionare înregistrărilor.
  • Reținere    Office SharePoint Server 2007 furnizează suport pentru gestionarea proceselor de legal discovery, permițându-le organizațiilor să rețină înregistrări. Înregistrările de care este nevoie în litigii sau investigații se pot adăuga într-o listă de Reținere, fiind suspendate din politicile de gestionare și expirare a înregistrărilor. Elementele se pot plasa în mai multe liste de reținere în același timp.
  • Interfață pentru colecții de înregistrări     Persoanele și sistemele automate pot remite cu ușurință conținut către un site de tip Centru de înregistrări, fără a avea acces sau permisiune pentru conținutul site-ului. Conținutul poate fi remis printr-un serviciu Web, utilizând protocolul SOAP, sau prin poștă electronică, utilizând protocolul SMTP.
Integrare cu Microsoft Exchange Server 2007    Office SharePoint Server 2007 este integrat puternic cu Exchange 2007. Această integrare le permite organizațiilor să creeze Foldere Exchange de Poștă electronică gestionată, care sunt expuse pentru utilizatori în Office Outlook 2007. Organizațiile pot defini politici de gestionare a informațiilor pentru aceste foldere, care specifică opțiuni ca perioada de reținere sau norma. De asemenea, utilizatorii pot utiliza aceste foldere pentru a trimite mesaje de poștă electronică la un site de tip Centru de înregistrări, care a fost implementat în Office SharePoint Server 2007. Utilizatorii pot glisa și fixa înregistrări de poștă electronică din inboxul lor în Folderul corespunzător de Poștă electronică gestionată.

Gestionarea conținutului Web

Office SharePoint Server 2007 include multe caracteristici care sunt utile pentru proiectarea, implementarea și gestionarea de portaluri intranet de firmă, site-uri Web de prezentare pe Internet a corporațiilor și site-uri portal departamentale. Aceste caracteristici vă permit să dezvoltați și să publicați conținut Web într-un mod convenabil și pot reduce costurile gestionării de site-uri multiple.
Pagini Web bazate pe șabloane    Utilizând caracteristicile de gestionare a conținutului Web din Office SharePoint Server 2007, aveți posibilitatea să creați, editați și gestionați pagini Web bazate pe șabloane. Pentru a face acest lucru, creați aspecte de pagină, astfel creând și gestionând "șabloanele" pentru paginile Web, atât pentru autori și modul în care dezvoltă conținutul, cât și pentru cititori și modul în care vizualizează conținutul.
Publicarea șabloanelor de site    Când creați un site Office SharePoint Server 2007 nou, aveți posibilitatea să începeți selectând unul dintre tipurile diferite de șabloane de site-uri, inclusiv șabloane care acceptă anumite necesități ale organizației, legate de publicarea de conținut. Șabloanele de site din grupul Publicare le permit organizațiilor să proiecteze, implementeze și să gestioneze portaluri intranet de firmă, site-uri Web de prezentare pe Internet a corporațiilor și site-uri portal departamentale. Șabloanele de site din grupul Publicare au activate aceleași caracteristici, inclusiv bara de instrumente pentru editarea paginii, editorul de conținut și verificarea la ieșire.
  • Site informativ    Selectați acest șablon de site dacă doriți să creați un site care livrează rapid și ușor articole informative și linkuri către articole informative. Include eșantioane de aspecte de pagini informative și o arhivă pentru stocarea elementelor informative vechi. Conține și un aspect ușor de utilizat pentru cititori și furnizori de știri. Acest șablon de site include și două Părți Web care permit livrarea eficientă a informațiilor: Vizualizator RSS și Această săptămână în imagini.
  • Site de publicare cu procedură    Selectați acest șablon de site dacă doriți să creați un site pentru publicarea de pagini Web conform unui program, utilizând proceduri de aprobare. Include biblioteci de documente și imagini pentru stocarea activelor de publicare Web. De exemplu, se poate crea un site care afișează articole tehnice care trebuie revizuite de către experți în domeniu înainte de a fi publicate.
  • Portal de colaborare    Selectați acest șablon de site dacă doriți să creați o ierarhie de site-uri de pornire pentru un portal intranet departamental. Include o pagină de pornire, un site informativ, un Director de site și un Centru de căutare cu File. De obicei, acest site are aproape la fel de mulți contribuitori cât cititori și se utilizează pentru a găzdui site-uri de echipă. Acest tip de șablon vă poate ajuta la crearea unui portal departamental prin care angajații să poată colabora și publica documente și pagini Web. Acest șablon de site este disponibil doar dacă se creează o colecție de site-uri cu Administrare centrală.
  • Portal de publicare    Selectați acest șablon de site dacă doriți să creați o ierarhie de site-uri de pornire pentru un site de Internet sau un portal de intranet mare. Acest site poate fi particularizat cu ușurință și i se pot aplica elemente distinctive ale companiei. Include o pagină de pornire, un subsite pentru eșantioane de comunicate de presă, un Centru de Căutare și o pagină de Login. De obicei, acest site are mai mulți cititori decât contribuitori și se utilizează pentru a publica pagini Web cu proceduri de aprobare. În mod implicit, se pot crea doar site-uri de publicare cu procedură sub site-urile create utilizând acest șablon de site. Acest șablon de site este disponibil doar dacă se creează o colecție de site-uri cu Administrare centrală.
Integrarea cu Office SharePoint Designer 2007    Office SharePoint Designer 2007 este un produs nou pentru crearea și particularizarea site-urilor Web Office SharePoint Server 2007 și pentru dezvoltarea de aplicații cu proceduri aprobate, bazate pe tehnologii SharePoint. Office SharePoint Designer 2007 se poate utiliza pentru a particulariza un site Office SharePoint Server 2007. Acest lucru vă permite să proiectați și să extindeți site-uri portal sau pagini de site-uri cu mai multă flexibilitate și control decât înainte. De exemplu, aveți posibilitatea să utilizați instrumente de editare de ultimă oră pentru a edita fișiere de tip foaie de stil în cascadă (CSS) pentru site-uri SharePoint.
Dezvoltare contextuală de pagini Web    Se pot crea pagini Web utilizând editorul de .rtf care face parte din Office SharePoint Server 2007. în modul de editare a textului, aveți posibilitatea să tastați și să editați conținutul paginii utilizând un browser. În modul de editare a sursei HTML, aveți posibilitatea de a tasta și edita conținutul paginii utilizând HTML standard. Alte caracteristici:
  • O caracteristică prin care se pot crea, organiza și formata ușor linkuri.
  • O parte Web care vă permite să aduceți conținut din întregul site.
  • Posibilitatea de a corecta ortografia conținutului pe care îl adăugați.
  • Posibilitatea de a gestiona și edita conținut standard, cum sunt declarații de drepturi de autor, dintr-o singură locație.
Client authoring    Office SharePoint Server 2007 furnizează și posibilitatea de a crea pagini Web prin conversia documentelor create utilizând alte programe. Această metodă prezintă multe avantaje, depinzând de programul utilizat pentru crearea documentului original. De exemplu, se pot utiliza documente Office Word 2007 pentru a crea pagini Web pentru colecția de site-uri. Avantajele acestei abordări sunt:
  • Crearea rapidă     Se pot transforma direct documente Office Word 2007 - de exemplu, pagini albe sau rapoarte de stare - în pagini Web, în loc de a recrea aceste documente pentru afișare pe Web.
  • Lucru offline     Utilizând Office Word 2007 pentru a crea o pagină Web, aveți posibilitatea să modificați conținutul, cu sau fără o conexiune la Internet.
  • Set de caracteristici de dezvoltare mai cuprinzător    Office Word 2007 furnizează mai multe caracteristici de procesare de cuvinte decât oferă Office SharePoint Server 2007 de unul singur.
  • Flexibilitatea documentelor     Documentele Office Word 2007 se pot utiliza și pentru alte scopuri. De exemplu, se poate crea un anunț de produs nou utilizând Word, apoi se poate distribui acel anunț printr-un mesaj de poștă electronică și pe Web.
Variantele site-urilor    Publicurile site-urilor Web pot varia în multe moduri, inclusiv prin limbă, regiune geografică, dispozitiv de accesare sau afiliere la o companie. Producerea și menținerea variantelor unui site poate fi dificilă și poate necesita timp îndelungat. În Office SharePoint Server 2007, caracteristica pentru variante le permite administratorilor de site-uri să simplifice procesul de gestionare a variantelor prin menținerea unor copii particularizabile ale conținutului dintr-un site sursă în fiecare site țintă. Această caracteristică este importantă mai ales pentru publicarea site-urilor multilingvistice. De exemplu, este posibil să se identifice o sursă (de exemplu, Comunicate de presă – engleză) și mai multe site-uri țintă (de exemplu Comunicate de presă – franceză, Comunicate de presă – japoneză) și Office SharePoint Server 2007 va menține site-urile țintă sincronizate cu site-ul sursă.
Navigarea site-ului    Office SharePoint Server 2007 include caracteristici care simplifică crearea și gestionarea structurii de navigare a site-ului.
Pagină pentru conținutul și structura site-ului    Pagina pentru conținutul și structura site-ului se utilizează pentru a gestiona conținutul și structura colecției de site-uri SharePoint. În Office SharePoint Server 2007, navigarea se generează dinamic din ierarhia colecției de site-uri. Acest lucru înseamnă că atunci când se modifică structura site-ului (de exemplu, dacă se mută un subsite), acea modificare se reflectă în navigarea site-ului. Locul în care apare acum elementul în navigarea site-ului reflectă locația nouă a subsite-ului subiacent. Prin intermediul acestei pagini, se pot efectua și alte modificări decât cele aplicate structurii site-ului. Se poate gestiona conținutul efectuând alte modificări pentru liste și elemente de listă. De exemplu, se pot verifica la ieșire, verifica la intrare, publica și copia elemente.
Pentru a asigura familiaritatea interfeței din Pagina pentru conținutul și structura site-ului, aceasta a fost proiectată pentru a se asemăna cu Windows Explorer. Ierarhia colecției de site-uri poate fi văzută în panoul de navigare sub forma unei vizualizări de tip arbore în partea stângă a Paginii pentru conținutul și structura site-ului. În partea dreaptă, elementele sunt listate în panoul de listare.
Începutul paginii Începutul paginii

Procese și formulare de firmă

Procesele de firmă se afle în centrul oricărei organizații, iar formularele se află, de obicei, în centrul oricărui proces de firmă, cum ar fi procesul aprobării rapoartelor de cheltuieli. Utilizând tehnologia InfoPath Forms Services din Office SharePoint Server 2007, se pot proiecta șabloane de formular compatibile cu browserele în InfoPath și se pot activa pentru utilizare într-un site Office SharePoint Server 2007. Pentru a completa un formular, utilizatorii nu trebuie să aibă InfoPath instalat pe computer și nu li se solicită să descarce alte aplicații de pe Web. Au nevoie doar de un browser, cum ar fi Microsoft Internet Explorer, Apple Safari sau Mozilla Firefox.
InfoPath Forms Services    Dacă se proiectează șabloane de formular cu Office InfoPath 2007 și se implementează într-un site Office SharePoint Server 2007, se poate activa o setare care le permite utilizatorilor să completeze formulare utilizând un browser Web. Acest lucru este posibil, deoarece Office SharePoint Server 2007 conține tehnologia InfoPath Forms Services, care — în plus față de activarea implementării formularelor bazate pe browser — furnizează o locație centrală pentru stocarea și gestionarea șabloanelor de formular, pentru organizație. Formularele găzduite pe server se numesc formulare activate pentru browsere.
Dacă publicați un șablon de formular într-un site Office SharePoint Server 2007, aveți posibilitatea să îl distribuiți nu doar în intranetul corporației, ci și către site-uri Web externe, cum ar fi site-uri extranet sau site-urile Web ale organizației. Acest lucru vă permite să colectați date de la clienți, parteneri, furnizori și alte persoane, care joacă un rol vital pentru succesul afacerii sau organizației. De exemplu, o companie mare de asigurări poate utiliza un singur șablon de formular activat pentru browsere pentru a colecta și procesa cereri privitoare la asigurări, apoi pentru a implementa acel șablon de formular în site-urile Internet și intranet. În cazul în care un client vizitează site-ul Web al companiei de asigurări, poate completa formularul de cerere în browser. În mod alternativ, în cazul în care clientul sună compania de asigurări pentru a raporta cererea, un agent de asigurări poate completa formularul de cerere în InfoPath, accesând un site intern pentru raportarea cererilor. În mod asemănător, o agenție guvernamentală poate colecta date de la cetățeni furnizând șabloane de formular bazate pe browser pe site-ul Web.
Proceduri    Procedurile ajută la colaborarea pentru documente și la gestionarea activităților din cadrul unui proiect, prin implementarea anumitor procese de firmă pentru documente și elemente într-un site Office SharePoint Server 2007. Procedurile ajută organizațiile să adere la procese de firmă consistente și îmbunătățesc eficiența organizațională și productivitatea prin gestionarea activităților și pașilor implicați în anumite procese de firmă. Office SharePoint Server 2007 include mai multe proceduri predefinite, care au fost proiectate pentru scenarii de firmă comune:
  • Aprobare    Această procedură distribuie un documente sau un element către un grup de oameni, pentru aprobare.
  • Colectarea feedbackului    Această procedură distribuie un document sau un element către un grup de oameni, pentru feedback.
  • Colectarea de semnături    Această procedură distribuie un document Microsoft Office către un grup de oameni, pentru colectarea semnăturilor lor digitale.
  • Aprobarea eliminării    Această procedură, care acceptă procese de gestionare a înregistrărilor, gestionează expirarea și reținerea documentelor, permițându-le participanților să decidă dacă se rețin sau se șterg documente expirate.
  • Stare triplă    Această procedură se poate utiliza pentru gestionarea proceselor de firmă care le solicită organizațiilor să urmărească volume mari de articole sau elemente, cum ar fi articole de suport, direcții de vânzări, sau activități de proces.
  • Aprobare de grup    Această procedură îi furnizează unei organizații ierarhice o diagramă din care se pot selecta persoanele cu drept de aprobare și prin intermediul căreia li se poate permite să utilizeze un marcaj de control în locul unei semnături. Această soluție a fost proiectată special pentru piețele est-asiatice.
  • Gestionarea traducerilor    Această procedură gestionează procesul de traducere manuală a documentelor prin crearea de copii pentru documentele care se tradus și prin atribuirea de activități de traducere pentru traducători. Această procedură este disponibilă doar pentru Biblioteci de gestionare a traducerilor.
Sign-On unic (SOU)    Caracteristica de sign-on unic îi permite unei persoane să introducă un singur nume de utilizator și o parolă pentru a utiliza mai multe aplicații back-end. Se utilizează pentru integrarea sistemelor back-office și a aplicațiilor de firmă care necesită baze de date de acreditări separate. Serviciile de sign-on unic Office SharePoint Server 2007 acceptă utilizarea furnizorilor de acreditări particularizați și furnizori terți, instalabili.
Începutul paginii Începutul paginii

Date de firmă

În mod tradițional, instrumentele pentru accesarea unor cantități mari de date nestructurate, cu scopul analizării, erau disponibile doar pentru persoane cu ani de experiență în depozitarea datelor sau în minarea datelor. Publicarea pe Web utilizând date din surse multiple reprezintă o operațiune efectuată înainte doar de dezvoltatori și consultanți. Utilizând caracteristicile noi disponibile în Office SharePoint Server 2007, cei care lucrează cu informații pot asambla date din surse multiple și pot publica acele date pe Web.
Office SharePoint Server 2007 poate face linkuri către aplicații de firmă, cum ar fi SAP, Siebel și Microsoft SQL Server 2005, permițându-vă să publicați ușor rapoarte, liste și indicatori cheie de performanță (ICP).
Când publicați rapoarte din datele din aceste sisteme, furnizați date strategice sau operaționale pentru luarea deciziilor. Exemple de rapoarte sunt registrele de lucru Microsoft Office Excel, rapoartele SQL Server Reporting Services sau rapoartele Microsoft Office Access. Directorii și managerii de linie se bazează pe rapoarte corecte, primite la timp, pentru a lua decizii informate.
Centru de raportare    În centrul caracteristicilor noi pentru Date de firmă din Office SharePoint Server 2007 se află Centrul de raportare. Centrul de raportare este un site care furnizează o locație centrală pentru stocarea rapoartelor care sunt comune pentru un grup, fie el o echipă mică sau o organizație întreagă. Site-ul Centru de raportare conține biblioteci speciale de documente pentru stocarea rapoartelor, listelor și conexiunilor către surse de date externe. De asemenea, furnizează acces către șabloane de pagină și părți Web pentru a vă ajuta să creați pagini și liste care conțin informații de firmă. În cadrul Centrului de raportare, utilizatorii pot căuta elemente utilizând categorii, pot vizualiza calendarul evenimentelor ce urmează să aibă loc și se pot înscrie pentru rapoarte relevante.
Excel Services    Excel Services vă permite să stocați un registru de lucru Excel pe un server, apoi să publicați orice parte a acelui registru de lucru pe o pagină Web. Utilizatorii nu au nevoie decât de un browser pentru a vizualiza și interacționa cu datele în direct. Registrul de lucru se publică pe pagina Web utilizând partea Web Excel Web Access (EWA).
Un avantaj al publicării registrelor de lucru într-o parte Web îl reprezintă faptul că toate calculele se efectuează pe server. Ca rezultat, nu se expun niciodată raționamentele firmei. Un alt avantaj este faptul că există o singură copie a registrului de lucru, iar aceasta este stocată într-un loc central, securizat. Din pagina Web, li se pot acorda utilizatorilor drepturi de tipul "numai vizualizare" pentru a limita accesul la registrul de lucru. De exemplu, se poate evita deschiderea unui registru de lucru utilizând Excel, de către utilizatori, și se pot controla informațiile pe care le pot vizualiza.
Excel Services este o tehnologie de server care simplifică utilizarea, partajarea, securizarea și gestionarea registrelor de lucru Microsoft Office Excel 2007, ca rapoarte interactive, într-un mod consistent, în cadrul organizației. Există trei componente de bază ale Excel Services care interacționează între ele și formează împreună proiectul structural general al Excel Services.
  • Servicii de calcul Excel (SCE) reprezintă "motorul" din Excel Services care încarcă registrul de lucru, calculează cu fidelitate ridicată cu Microsoft Office Excel 2007, reîmprospătează datele externe și menține sesiunile.
  • Acces Web Excel (AWE) este o parte Web care afișează și activează interacțiunea cu registrul de lucru Microsoft Office Excel dintr-un browser, utilizând Dynamic Hierarchical Tag Markup Language (DHTML) și JavaScript, fără a fi nevoie să se descarce controale ActiveX pe computerul clientului, și care se poate conecta la alte părți Web din dashboardorduri și alte pagini cu părți Web.
  • Servicii Web Excel (SWE) este un serviciu Web găzduit de Microsoft Office SharePoint Services, care furnizează mai multe metode ce pot fi utilizate de către un dezvoltator ca interfață de programare a aplicațiilor (IPA), pentru construirea de aplicații particularizate, bazate pe registrul de lucru Excel.
Mai întâi trebuie să creați un registru de lucru Excel utilizând Office Excel 2007, apoi să salvați registrul de lucru în Excel Services. În principiu, Office Excel 2007 este instrumentul pentru dezvoltare, iar Excel Services este instrumentul de raportare.
Autorul unui registru de lucru, deseori un analist de afaceri, utilizează Office Excel 2007 pentru a crea registrul de lucru Excel și pentru a specifica elemente denumite pentru vizualizarea și definirea parametrilor. Autorul registrului de lucru salvează apoi registrul de lucru într-o bibliotecă de documente (sau într-o rețea sau folder Web) din Excel Services, unde este gestionat și securizat de un administrator SharePoint. Autorul registrului de lucru și alți utilizatori pot crea rapoarte, Pagini cu părți Web și dashboarduri cu Date de firmă care utilizează registrul de lucru. Mulți utilizatori din firmă pot accesa registrul de lucru, vizualizându-l într-un browser, și pot reîmprospăta datele dacă registrul de lucru este conectat la o sursă externă de date. Dacă dețin permisiunea corespunzătoare, utilizatorii din firmă pot și copia starea curentă a registrului de lucru și toate interacțiunile efectuate în timpul sesiunii curente, cum ar fi sortarea și filtrarea, pe computerul unui client, pentru analizare ulterioară, ca registru de lucru Excel sau ca instantaneu de registru de lucru.
Conexiuni la surse externe de date    Pe lângă utilizarea surselor externe de date în registre de lucru Excel, se pot utiliza date din alte aplicații de firmă, cum ar fi SAP și Siebel, în liste, pagini și părți Web SharePoint.
Administratorii creează de obicei conexiunile sistemului și le pot stoca în Biblioteca de conexiuni de date din Centrul de raportare. În acest mod, rezervorul central de conexiuni poate fi accesat și reutilizat ușor de către oricine deține permisiuni. Cu toate acestea, aveți posibilitatea să creați și să stocați conexiuni de date oriunde în sistemul Office SharePoint Server 2007.
Utilizând conexiuni către surse externe de date, se pot construi pagini Web și liste SharePoint care le permit utilizatorilor să interacționeze cu datele din sursa externă de date fără a părăsi pagina SharePoint.
Indicatori cheie de performanță (ICP)    Un indicator cheie de performanță (ICP) este un semn vizual care comunică progresul total înregistrat pentru un anumit obiectiv. ICP-urile sunt valoroase pentru echipe, manageri și firmă, deoarece pot evalua rapid progresul înregistrat spre obiective măsurabile. Utilizând ICP-uri SharePoint, se pot vizualiza ușor răspunsurile pentru următoarele întrebări:
  • În ce domenii am avansat sau am rămas în urmă?
  • Cât de mult am rămas în urmă?
  • Care este minimul pe care l-am realizat?
Fiecare departament al unei firme poate alege să urmărească tipuri diferite de ICP-uri, în funcție de obiectivele pe care încearcă să le atingă. De exemplu, pentru a îmbunătăți satisfacția clienților, un centru telefonic își poate stabili ca obiectiv să răspundă la un anumit număr de apeluri în cadrul unei perioade de timp mai mici. Sau departamentul de vânzări poate utiliza ICP-uri pentru a stabili obiective de performanță, cum ar fi numărul de apeluri de vânzări noi efectuate lunar.
ICP-urile se creează utilizând liste ICP, apoi se afișează utilizând părți Web speciale pentru ICP-uri. Listele de ICP-uri se pot stoca în Centrul de raportare sau în orice alt site din Office SharePoint Server 2007, unde pot fi reutilizate de oricine are permisiunea de a le accesa.
Dashboarduri    Un dashboard este o pagină flexibilă care afișează date din ICP-uri și registre de lucru Excel. De exemplu, departamentul de resurse umane poate proiecta un dashboard pe care angajații să poată vedea informații personalizate, cum ar fi salariile lor sau istoricul beneficiilor.
Date de firmă în liste    Se pot integra și incorpora ușor informații din aplicații de firmă, cum ar fi SAP, Siebel și Microsoft SQL Server, în mediul de colaborare din Office SharePoint Server 2007, adăugând tipul de coloană pentru date de firmă într-o listă Office SharePoint Server 2007. În acest mod, veți avea o listă a elementelor care utilizează o combinație a coloanelor din Office SharePoint Server 2007 și din aplicații de firmă externe. De exemplu, dacă lucrați pentru o companie de consultanță care utilizează un sistem CRM, aveți posibilitatea să stocați documente, cum ar fi propuneri, contracte și prezentări, în liste SharePoint și să asociați acele documente cu clienții corespunzători din baza de date CRM. Acest lucru ajută la menținerea tuturor documentațiilor pentru clienți într-un singur loc și le permite celor care vizualizează pagina să navigheze ușor la înregistrarea clientului din aplicația de firmă.
Începutul paginii Începutul paginii
Se aplică la:
SharePoint Server 2007

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu