joi, 9 ianuarie 2014

Probleme cu mouse-ul, suportul tactil și tastatura în Windows

Probleme cu mouse-ul, suportul tactil și tastatura în Windows
Verificați componentele hardware
Multe probleme cu mouse-ul, suportul tactil sau tastatura sunt determinate de un hardware care nu este configurat corespunzător. Iată câteva informații despre cum să vă verificați dispozitivul, setările, cum să vă asigurați de conectarea corectă a cablurilor și de alimentarea dispozitivelor hardware.
Asigurați-vă de conectarea corespunzătoare a cablurilor
Verificați dacă toate cablurile sunt conectate în locațiile corecte. Acestea pot include mouse-ul și tastatura, cablurile PS2 și USB și, în unele cazuri, cablurile unui suport tactil USB extern.
·         Deconectați cablurile USB și așteptați un timp scurt ca driverul de dispozitiv să fie descărcat de Windows, apoi conectați dispozitivul înapoi și driverul se va reîncărca.
·         Încercați să utilizați un alt port USB al PC-ului. De exemplu, treceți de la un port din partea din față sau laterală a PC-ului la un port aflat în spatele PC-ului.
·         Dacă utilizați un hub USB între dispozitiv și PC, încercați să renunțați la hubul USB și să conectați dispozitivul direct într-un port USB al PC-ului.
·         Dacă utilizați un hub USB care folosește o sursă de alimentare externă, asigurați-vă că sursa de alimentare este conectată la o priză electrică și că funcționează corect.
·         Asigurați-vă că nu sunt deteriorate în niciun fel cablurile dispozitivului. Cablurile deteriorate pot face dispozitivul să nu mai funcționeze corect.
Verificați și înlocuiți bateriile uzate
Asigurați-vă că bateriile vechi sau uzate din dispozitivele dvs. sunt înlocuite și funcționează corect.
Deconectați și apoi reconectați receptorii wireless sau Bluetooth
Dacă utilizați un dispozitiv wireless sau Bluetooth, poate fi nevoie să deconectați dispozitivul de la PC și apoi să-l reconectați. Căutați un buton de resetare pe partea inferioară a dispozitivului wireless. Resetarea dispozitivului va deconecta și apoi reconecta conexiunea wireless. Poate exista un buton de resetare și pe receptorul USB al dispozitivului.
·         Dispozitive USB wireless. Pentru dispozitive USB, acest lucru poate fi mai simplu: deconectați receptorul wireless USB, așteptați aproximativ 10 secunde, apoi reconectați receptorul wireless USB la portul USB. Conexiunea wireless ar trebui să fie restabilită. Pentru ajutor suplimentar privind dispozitivele USB, consultați Instalarea unui dispozitiv USB.
·         Dispozitive Bluetooth. Pentru dispozitivele Bluetooth, pașii pot fi puțin mai detaliați și va trebui să urmați pașii listați în documentația primită cu dispozitivul. Pentru ajutor suplimentar cu dispozitivele Bluetooth, consultați Adăugarea unui dispozitiv Bluetooth la computerul dvs. și Adăugarea unui dispozitiv de rețea sau a unui alt dispozitiv wireless sau Bluetooth: întrebări frecvente.
Testați dispozitivul pe alt PC
Dacă dispozitivul pare să nu funcționeze deloc (de exemplu, nu apare nicio lumină în dispozitiv atunci când este conectat sau cursorul nu se mișcă sau nu apare pe ecran), conectați dispozitivul la un alt PC și asigurați-vă că funcționează pe acela. Dacă dispozitivul nu funcționează pe celălalt PC, poate fi necesar să înlocuiți dispozitivul hardware.
Notă
·         Unele dispozitive nu vor funcționa fără instalarea unui driver. La testarea dispozitivului pe alt PC, asigurați-vă că aveți driverul corect instalat pentru dispozitiv. (Consultați fila Actualizare drivere pentru ajutor privind instalarea driverului de dispozitiv.)

Utilizați un depanator
Un depanator este un instrument automat care poate găsi și remedia unele probleme ale computerului. Executați depanatorul Hardware și dispozitive pentru a diagnostica și a rezolva problemele uzuale cu componentele hardware și dispozitivele.
Pentru Windows 7
Pentru a rula depanatorul Hardware și dispozitive în Windows 7, urmați acești pași:
1.      Deschideți depanatorul Hardware și dispozitive făcând clic pe butonul Start Imagine a butonului Start, apoi pe Panou de control.
2.      În caseta de căutare, tastați depanator, apoi faceți clic pe Depanare.
3.      Sub Hardware și sunete, faceți clic pe Configurare dispozitiv.
Pentru Windows Vista și Windows XP
Pentru a rula depanatorul Hardware și dispozitive în Windows Vista și Windows XP, urmați acești pași:
1.      Faceți clic pe acest buton:
2.      În caseta de dialog Descărcare fișier, faceți clic pe Executare, apoi urmați pașii din expert.
Mai multe opțiuni
Există pași suplimentari de depanare care pot ajuta la remedierea problemelor cu mouse-ul, suportul tactil și tastatura. Această secțiune ajută la identificarea și depanarea problemelor specifice diferitelor tipuri de dispozitive.
Remedierea problemelor cu mouse-ul
Unele dintre cele mai comune probleme cu mouse-ul sunt:
·         Cursorul mouse-ului se mișcă în mod imprevizibil
·         Cursorul mouse-ului se mișcă prea rapid
·         Butoanele mouse-ului nu răspund așa cum era de așteptat
·         Deplasarea mouse-ului nu mișcă cursorul
Printre cele mai comune cauze ale acestor probleme se numără următoarele:
·         Murdăria. Este posibil să existe murdărie sau o depunere pe partea inferioară a mouse-ului, în jurul deschiderii pentru senzor. Curățați orice murdărie sau depunere din partea inferioară a mouse-ului și din jurul deschiderii pentru senzor. În cazul un mouse mai vechi, care utilizează o bilă pentru mouse, puteți să deconectați mouse-ul, să îl întoarceți și să înlăturați capacul inferior. Înlăturați și curățați bila mouse-ului. Dacă este necesar, puteți utiliza aer comprimat pentru a înlătura scamele din interiorul mouse-ului. Puneți la loc bila mouse-ului și capacul. Dacă mouse-ul dvs. utilizează o conexiune PS2, poate fi necesar să reporniți PC-ul pentru a reîncărca driverul pentru mouse.
·         Setări incorecte. Poate fi necesar să ajustați setările mouse-ului, precum viteza cursorului, viteza de clic sau alte setări. Pentru mai multe informații, consultați:
Pentru a modifica setările mouse-ului în Windows XP, urmați acești pași:
1.      Faceți clic pe StartPanou de controlImprimante și alte dispozitive, apoi faceți clic pe Mouse.
2.      Faceți clic pe fila corespunzătoare tipului de setare pe care doriți să o modificați, apoi efectuați modificarea.
·         Suprafața necorespunzătoare. Atunci când utilizați un mouse cu laser, suprafața ar trebui să aibă o textură potrivită pentru ca senzorul mouse-ului să detecteze mișcarea. Pe o suprafață precum sticla sau suprafețele reflectorizante, senzorul mouse-ului nu are suficiente indicii pentru a detecta mișcarea, așa că mouse-ul nu va deplasa cursorul (sau cursorul se poate mișca în mod imprevizibil).
Remedierea problemelor cu suportul tactil
Printre cele mai frecvente probleme cu suporturile tactile (touchpad) se numără:
·         Suportul tactil începe să funcționeze și se întrerupe sau nu a funcționat niciodată.
·         Suportul tactil este prea sensibil sau deplasează cursorul prea rapid.
·         Cursorul sare uneori la un alt loc dintr-un document sau de pe desktop.
Printre cele mai comune cauze ale acestor probleme se numără următoarele:
·         Suportul tactil a fost activat sau dezactivat. Este posibil ca suportul tactil să fi fost activat sau dezactivat din greșeală. Suportul tactil poate fi activat sau dezactivat în mai multe moduri, inclusiv prin comenzi rapide de la tastatură (combinații de taste de pe tastatură), cu Managerul de dispozitive sau setările pentru suporturi tactile din Panoul de control.
·         Este posibil ca setările pentru suportul tactil să fie setate incorect. Majoritatea suporturilor tactile au setări ajustabile, care pot face suportul tactil să funcționeze necorespunzător dacă sunt incorect setate.
Notă
·         Majoritatea producătorilor au o comandă rapidă de la tastatură inclusă pentru activarea sau dezactivarea suportului tactil. Unii producători de PC-uri includ și funcționalitate suplimentară pentru atingeri multiple, care vă permite să activați sau să dezactivați suportul tactil utilizând anumite gesturi tactile de la suportul tactil.
·         Sensibilitatea suportului tactil este prea mare. Dacă sensibilitatea este setată la un nivel prea mare pe suportul tactil, orice atingere ușoară poate determina cursorul să sară aleatoriu la o altă locație de pe ecran. Pentru a remedia această problemă, micșorați setarea de sensibilitate a suportului tactil, folosind setările suportului tactil.
Pentru a corecta aceste probleme, activați sau dezactivați suportul tactil sau ajustați-i setările. Pentru a face acest lucru, urmați pașii pentru versiunea dvs. de Windows:
Windows 7 și Windows Vista
1.      Faceți clic pe butonul Start Imagine a butonului Start, pe Panou de controlHardware și sunet, apoi pe Mouse.
2.      Faceți clic pe fila Suport tactil, apoi ajustați setările. Pe unele PC-uri, setările pentru suport tactil se pot găsi pe filaButoane.
Notă
·         Dacă nu vedeți o filă Suport tactil, iar setările pentru suportul tactil nu se află pe fila Butoane, consultați documentația primită cu PC-ul sau vizitați site-ul web al producătorului pentru a afla cum să accesați setările pentru suportul dvs. tactil.
Windows XP
1.      Faceți clic pe StartPanou de controlImprimante și alte dispozitive, apoi faceți clic pe Mouse.
2.      Faceți clic pe fila Suport tactil, apoi ajustați setările. Pe unele PC-uri, setările pentru suport tactil se pot găsi pe filaButoane.
Notă
·         Dacă nu vedeți o filă Suport tactil, iar setările pentru suportul tactil nu se află pe fila Butoane, consultați documentația primită cu PC-ul sau vizitați site-ul web al producătorului pentru a afla cum să accesați setările pentru suportul dvs. tactil.
Remedierea problemelor cu tastatura
Dacă tastatura nu funcționează corect, acest lucru se poate întâmpla pentru că dispozitivul este murdar sau defect, există o conexiune slăbită sau cele mai recente drivere nu sunt instalate. Printre cele mai comune probleme cu tastatura se numără:
·         Apăsarea unei taste duce la tastarea mai multor caractere.
·         Apăsarea anumitor taste nu duce la tastarea unui caracter.
·         Tastatura nu răspunde atunci când apăsați orice tastă.
·         Tastatura tastează caractere incorecte.
Printre cele mai comune cauze ale acestor probleme se numără următoarele:
·         Murdăria. Praful, depunerile sau lichidele vărsate între tastele tastaturii pot provoca lipirea tastelor sau nefuncționarea lor. Suflarea de aer comprimat poate ajuta la îndepărtarea prafului și a depunerilor dintre taste. Vărsarea de lichide poate fi mai dificil de remediat și poate necesita înlocuirea tastaturii.
·         Conexiuni incorecte de cabluri. În cazul PC-urilor mai vechi, care utilizează conexiuni de mouse și de tastatură PS2, asigurați-vă că aceste cabluri sunt conectate la portul PS2 corect. Dacă trebuie să comutați cablurile, închideți PC-ul înainte de a face acest lucru, apoi reporniți PC-ul pentru a instala driverele.
·         Setări incorecte ale structurii tastaturii. Pentru mai multe informații, consultați:
Pentru a modifica structura tastaturii în Windows XP, urmați acești pași:
1.      Faceți clic pe Start, apoi pe Panou de control.
2.      Faceți clic pe Opțiuni regionale, de limbă, de dată și oră.
3.      Faceți clic pe Adăugare limbi suplimentare.
4.      Faceți clic pe fila Limbi, apoi pe Detalii.
5.      Faceți clic pe fila Setări, apoi pe Adăugare.
6.      Faceți clic pe lista Limbă tastatură, apoi selectați limba și dialectul preferat. Dacă doriți să modificați structura standard a tastaturii, faceți clic pe lista Structură tastatură/IME, selectați o nouă structură pentru tastatură, apoi faceți clic pe OK.
7.      Pe fila Setări, faceți clic pe lista Limba implicită a tastaturii și selectați limba pe care o veți utiliza cel mai des. Limba pe care o selectați ca implicită se va afișa atunci când porniți PC-ul.
8.      Pentru a adăuga limbi suplimentare, reveniți la pasul 5 sau, dacă ați terminat de adăugat limbi, faceți clic pe OK.
Pași suplimentari de depanare
Dacă tot mai aveți probleme cu dispozitivul, iată câțiva pași suplimentari de încercat:
·         Deconectați temporar dispozitivele aflate în conflict
1.      Dacă aveți alte dispozitive USB conectate la PC, deconectați temporar toate acele dispozitive, cu excepția mouse-ului și a tastaturii, apoi verificați dacă acest lucru remediază problema.
2.      Dacă problema este remediată, conectați dispozitivele din nou, pe rând, și verificați dacă dispozitivul respectiv provoca problema.
3.      Continuați să conectați dispozitivele pe rând, până când găsiți dispozitivul care provoacă problema.
·         Dezinstalați software-ul de dispozitiv aflat în conflict (Windows 7 și Windows Vista)
1.      Faceți clic pe butonul Start Imagine a butonului Start, pe Panou de control, apoi faceți clic pe Programe și caracteristici.
2.      Localizați și dezinstalați software-ul care poate determina conflictul.
·         Dezinstalați software-ul de dispozitiv aflat în conflict (Windows XP)
1.      Faceți clic pe Start, pe Panou de control, apoi pe Adăugare sau eliminare programe.
2.      Localizați și dezinstalați software-ul care poate determina conflictul.
·         Reporniți PC-ul
1.      Dacă tocmai ați instalat un nou dispozitiv sau alt dispozitiv hardware, reporniți PC-ul pentru a vă asigura că toate programele software și driverele au finalizat procesul de instalare.

2.      După ce PC-ul pornește, testați dispozitivul pentru a vedea dacă mai există probleme.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu