Probleme cu mouse-ul, suportul tactil și
tastatura în Windows
Verificați componentele
hardware
Multe
probleme cu mouse-ul, suportul tactil sau tastatura sunt determinate de un
hardware care nu este configurat corespunzător. Iată
câteva informații despre cum să vă verificați dispozitivul, setările, cum să vă
asigurați de conectarea corectă a cablurilor și de alimentarea dispozitivelor
hardware.
Asigurați-vă de conectarea corespunzătoare a cablurilor
Verificați dacă toate cablurile sunt
conectate în locațiile corecte. Acestea pot include mouse-ul și tastatura,
cablurile PS2 și USB și, în unele cazuri, cablurile unui suport tactil USB
extern.
·
Deconectați cablurile USB
și așteptați un timp scurt ca driverul de dispozitiv să fie descărcat de
Windows, apoi conectați dispozitivul înapoi și driverul se va reîncărca.
·
Încercați să utilizați un
alt port USB al PC-ului. De exemplu, treceți de la un port din partea din față
sau laterală a PC-ului la un port aflat în spatele PC-ului.
·
Dacă utilizați un hub USB
între dispozitiv și PC, încercați să renunțați la hubul USB și să conectați
dispozitivul direct într-un port USB al PC-ului.
·
Dacă utilizați un hub USB
care folosește o sursă de alimentare externă, asigurați-vă că sursa de
alimentare este conectată la o priză electrică și că funcționează corect.
·
Asigurați-vă că nu sunt
deteriorate în niciun fel cablurile dispozitivului. Cablurile deteriorate pot
face dispozitivul să nu mai funcționeze corect.
Verificați și înlocuiți bateriile uzate
Asigurați-vă că bateriile vechi sau uzate
din dispozitivele dvs. sunt înlocuite și funcționează corect.
Deconectați și apoi reconectați
receptorii wireless sau Bluetooth
Dacă
utilizați un dispozitiv wireless sau Bluetooth, poate fi nevoie să deconectați
dispozitivul de la PC și apoi să-l reconectați. Căutați un buton de resetare pe
partea inferioară a dispozitivului wireless. Resetarea
dispozitivului va deconecta și apoi reconecta conexiunea wireless. Poate exista
un buton de resetare și pe receptorul USB al dispozitivului.
·
Dispozitive USB wireless. Pentru dispozitive USB, acest lucru poate
fi mai simplu: deconectați receptorul wireless USB, așteptați aproximativ 10
secunde, apoi reconectați receptorul wireless USB la portul USB. Conexiunea
wireless ar trebui să fie restabilită. Pentru ajutor suplimentar privind
dispozitivele USB, consultați Instalarea unui
dispozitiv USB.
·
Dispozitive Bluetooth. Pentru dispozitivele Bluetooth, pașii pot
fi puțin mai detaliați și va trebui să urmați pașii listați în documentația
primită cu dispozitivul. Pentru ajutor suplimentar cu dispozitivele Bluetooth,
consultați Adăugarea unui dispozitiv
Bluetooth la computerul dvs. și Adăugarea unui
dispozitiv de rețea sau a unui alt dispozitiv wireless sau Bluetooth: întrebări
frecvente.
Testați dispozitivul pe alt PC
Dacă dispozitivul pare să nu funcționeze
deloc (de exemplu, nu apare nicio lumină în dispozitiv atunci când este
conectat sau cursorul nu se mișcă sau nu apare pe ecran), conectați
dispozitivul la un alt PC și asigurați-vă că funcționează pe acela. Dacă
dispozitivul nu funcționează pe celălalt PC, poate fi necesar să înlocuiți
dispozitivul hardware.
Notă
·
Unele dispozitive nu vor
funcționa fără instalarea unui driver. La testarea dispozitivului pe alt PC,
asigurați-vă că aveți driverul corect instalat pentru dispozitiv. (Consultați
fila Actualizare drivere pentru ajutor privind instalarea driverului de
dispozitiv.)
Utilizați un depanator
Un depanator este un instrument automat
care poate găsi și remedia unele probleme ale computerului. Executați
depanatorul Hardware și dispozitive pentru a diagnostica și a rezolva
problemele uzuale cu componentele hardware și dispozitivele.
Pentru Windows 7
Pentru
a rula depanatorul Hardware și dispozitive în Windows 7, urmați acești
pași:
1.
Deschideți depanatorul Hardware și dispozitive
făcând clic pe butonul Start
,
apoi pe Panou de control.

2. În caseta de căutare, tastați depanator,
apoi faceți clic pe Depanare.
3.
Sub Hardware și sunete, faceți clic pe Configurare
dispozitiv.
Pentru Windows Vista și
Windows XP
Pentru a rula
depanatorul Hardware și dispozitive în Windows Vista și Windows XP,
urmați acești pași:
1. Faceți
clic pe acest buton:
2. În caseta de dialog Descărcare fișier,
faceți clic pe Executare, apoi urmați pașii din expert.
Mai multe opțiuni
Există pași suplimentari de depanare care
pot ajuta la remedierea problemelor cu mouse-ul, suportul tactil și tastatura.
Această secțiune ajută la identificarea și depanarea problemelor specifice
diferitelor tipuri de dispozitive.
Remedierea problemelor cu mouse-ul
Unele dintre cele mai comune probleme cu
mouse-ul sunt:
·
Cursorul mouse-ului se
mișcă în mod imprevizibil
·
Cursorul mouse-ului se
mișcă prea rapid
·
Butoanele mouse-ului nu
răspund așa cum era de așteptat
·
Deplasarea mouse-ului nu
mișcă cursorul
Printre cele mai comune cauze ale acestor
probleme se numără următoarele:
·
Murdăria. Este posibil să existe murdărie sau o
depunere pe partea inferioară a mouse-ului, în jurul deschiderii pentru senzor.
Curățați orice murdărie sau depunere din partea inferioară a mouse-ului și din
jurul deschiderii pentru senzor. În cazul un mouse mai vechi, care utilizează o
bilă pentru mouse, puteți să deconectați mouse-ul, să îl întoarceți și să
înlăturați capacul inferior. Înlăturați și curățați bila mouse-ului. Dacă este
necesar, puteți utiliza aer comprimat pentru a înlătura scamele din interiorul
mouse-ului. Puneți la loc bila mouse-ului și capacul. Dacă mouse-ul dvs.
utilizează o conexiune PS2, poate fi necesar să reporniți PC-ul pentru a
reîncărca driverul pentru mouse.
·
Setări incorecte. Poate fi necesar să ajustați setările
mouse-ului, precum viteza cursorului, viteza de clic sau alte setări. Pentru
mai multe informații, consultați:
Pentru a modifica
setările mouse-ului în Windows XP, urmați acești pași:
1. Faceți clic pe Start, Panou
de control, Imprimante și alte dispozitive, apoi faceți clic pe Mouse.
2. Faceți clic pe fila corespunzătoare tipului
de setare pe care doriți să o modificați, apoi efectuați modificarea.
·
Suprafața
necorespunzătoare. Atunci când utilizați
un mouse cu laser, suprafața ar trebui să aibă o textură potrivită pentru ca
senzorul mouse-ului să detecteze mișcarea. Pe o suprafață precum sticla sau
suprafețele reflectorizante, senzorul mouse-ului nu are suficiente indicii
pentru a detecta mișcarea, așa că mouse-ul nu va deplasa cursorul (sau cursorul
se poate mișca în mod imprevizibil).
Remedierea problemelor cu suportul tactil
Printre cele mai frecvente probleme cu
suporturile tactile (touchpad) se numără:
·
Suportul tactil începe să
funcționeze și se întrerupe sau nu a funcționat niciodată.
·
Suportul tactil este prea sensibil sau
deplasează cursorul prea rapid.
·
Cursorul sare uneori la
un alt loc dintr-un document sau de pe desktop.
Printre cele mai comune cauze ale acestor
probleme se numără următoarele:
·
Suportul tactil a fost activat sau dezactivat.
Este posibil ca suportul tactil să fi fost activat sau dezactivat din greșeală.
Suportul tactil poate fi
activat sau dezactivat în mai multe moduri, inclusiv prin comenzi rapide de la
tastatură (combinații de taste de pe tastatură), cu Managerul de dispozitive
sau setările pentru suporturi tactile din Panoul de control.
·
Este posibil ca setările
pentru suportul tactil să fie setate incorect. Majoritatea
suporturilor tactile au setări ajustabile, care pot face suportul tactil să
funcționeze necorespunzător dacă sunt incorect setate.
Notă
·
Majoritatea
producătorilor au o comandă rapidă de la tastatură inclusă pentru activarea sau
dezactivarea suportului tactil. Unii producători de PC-uri includ și
funcționalitate suplimentară pentru atingeri multiple, care vă permite să
activați sau să dezactivați suportul tactil utilizând anumite gesturi tactile
de la suportul tactil.
·
Sensibilitatea suportului
tactil este prea mare. Dacă sensibilitatea
este setată la un nivel prea mare pe suportul tactil, orice atingere ușoară
poate determina cursorul să sară aleatoriu la o altă locație de pe ecran.
Pentru a remedia această problemă, micșorați setarea de sensibilitate a
suportului tactil, folosind setările suportului tactil.
Pentru a corecta aceste probleme, activați
sau dezactivați suportul tactil sau ajustați-i setările. Pentru a face acest
lucru, urmați pașii pentru versiunea dvs. de Windows:
Windows 7 și Windows Vista
1.
Faceți clic pe butonul Start
,
pe Panou de control, Hardware și sunet, apoi pe Mouse.

2. Faceți
clic pe fila Suport tactil, apoi ajustați setările. Pe unele
PC-uri, setările pentru suport tactil se pot găsi pe filaButoane.
Notă
·
Dacă nu vedeți o filă Suport tactil,
iar setările pentru suportul tactil nu se află pe fila Butoane,
consultați documentația primită cu PC-ul sau vizitați site-ul web al
producătorului pentru a afla cum să accesați setările pentru suportul dvs.
tactil.
Windows XP
1. Faceți clic pe Start, Panou
de control, Imprimante și alte dispozitive, apoi faceți clic pe Mouse.
2. Faceți clic pe fila Suport tactil,
apoi ajustați setările. Pe unele PC-uri, setările pentru suport tactil se pot
găsi pe filaButoane.
Notă
·
Dacă nu vedeți o filă Suport tactil,
iar setările pentru suportul tactil nu se află pe fila Butoane,
consultați documentația primită cu PC-ul sau vizitați site-ul web al
producătorului pentru a afla cum să accesați setările pentru suportul dvs.
tactil.
Remedierea problemelor cu
tastatura
Dacă
tastatura nu funcționează corect, acest lucru se poate întâmpla pentru că
dispozitivul este murdar sau defect, există o conexiune slăbită sau cele mai
recente drivere nu sunt instalate. Printre cele mai comune probleme cu
tastatura se numără:
·
Apăsarea unei taste duce
la tastarea mai multor caractere.
·
Apăsarea anumitor taste
nu duce la tastarea unui caracter.
·
Tastatura nu răspunde
atunci când apăsați orice tastă.
·
Tastatura tastează caractere incorecte.
Printre cele mai comune cauze ale acestor
probleme se numără următoarele:
·
Murdăria. Praful, depunerile sau lichidele
vărsate între tastele tastaturii pot provoca lipirea tastelor sau
nefuncționarea lor. Suflarea de aer comprimat poate ajuta la îndepărtarea
prafului și a depunerilor dintre taste. Vărsarea de lichide poate fi mai
dificil de remediat și poate necesita înlocuirea tastaturii.
·
Conexiuni incorecte de
cabluri. În cazul PC-urilor mai
vechi, care utilizează conexiuni de mouse și de tastatură PS2, asigurați-vă că
aceste cabluri sunt conectate la portul PS2 corect. Dacă trebuie să comutați
cablurile, închideți PC-ul înainte de a face acest lucru, apoi reporniți PC-ul
pentru a instala driverele.
·
Setări incorecte ale
structurii tastaturii. Pentru mai multe
informații, consultați:
Pentru a modifica
structura tastaturii în Windows XP, urmați acești pași:
1. Faceți
clic pe Start, apoi pe Panou de control.
2. Faceți clic pe Opțiuni regionale,
de limbă, de dată și oră.
3. Faceți clic pe Adăugare limbi
suplimentare.
4. Faceți clic pe fila Limbi, apoi
pe Detalii.
5. Faceți clic pe fila Setări,
apoi pe Adăugare.
6. Faceți clic pe lista Limbă
tastatură, apoi selectați limba și dialectul preferat. Dacă doriți să
modificați structura standard a tastaturii, faceți clic pe lista Structură
tastatură/IME, selectați o nouă structură pentru tastatură, apoi faceți
clic pe OK.
7. Pe fila Setări, faceți clic pe
lista Limba implicită a tastaturii și selectați limba pe care
o veți utiliza cel mai des. Limba pe care o selectați ca implicită se va afișa
atunci când porniți PC-ul.
8. Pentru a adăuga limbi suplimentare,
reveniți la pasul 5 sau, dacă ați terminat de adăugat limbi, faceți clic pe OK.
Pași suplimentari de depanare
Dacă tot mai aveți probleme cu
dispozitivul, iată câțiva pași suplimentari de încercat:
·
Deconectați temporar dispozitivele aflate în
conflict
1. Dacă
aveți alte dispozitive USB conectate la PC, deconectați temporar toate acele
dispozitive, cu excepția mouse-ului și a tastaturii, apoi verificați dacă acest
lucru remediază problema.
2. Dacă problema este remediată, conectați
dispozitivele din nou, pe rând, și verificați dacă dispozitivul respectiv
provoca problema.
3. Continuați să conectați dispozitivele pe
rând, până când găsiți dispozitivul care provoacă problema.
·
Dezinstalați software-ul de dispozitiv aflat
în conflict (Windows 7 și Windows Vista)
1. Faceți
clic pe butonul Start
,
pe Panou de control, apoi faceți clic pe Programe și
caracteristici.

2.
Localizați și dezinstalați software-ul care
poate determina conflictul.
·
Dezinstalați software-ul de dispozitiv aflat
în conflict (Windows XP)
1. Faceți
clic pe Start, pe Panou de control, apoi pe Adăugare
sau eliminare programe.
2.
Localizați și dezinstalați software-ul care
poate determina conflictul.
·
Reporniți PC-ul
1. Dacă
tocmai ați instalat un nou dispozitiv sau alt dispozitiv hardware, reporniți
PC-ul pentru a vă asigura că toate programele software și driverele au
finalizat procesul de instalare.
2. După ce PC-ul pornește, testați
dispozitivul pentru a vedea dacă mai există probleme.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu